No.17GAZ 13 Chaika 1:43 DeAgostini
Industria auto ruseasca a acordat intotdeauna o atentie sporita masinilor luxoase de statut, la care aveau acces doar marii demnitari ai tarii si persoanele importante. GAZ 13 a fost un proiect destinat doar persoanelor VIP din URSS din anii 60, iar cum rusilor le placea sa copieze “visul american” si-au inspirat masina aproape in totalitate de la fratele american Packard.
Modelul Chaika a fost produs la uzina Gorki incepand cu anul 1959, intr-o serie destul de mica de masini. La inceput denumit simplu GAZ M13, inginerii rusi au cautat neaparat un nume demn de o limuzina ruseasca si au gasit denumirea de “Chaika” (in romaneste Pescarus.) Pana la aparitia limuzinelor Chaika si ZIL, majoritatea demnitarilor aveau in dotare masini Volga, insa cum aceasta era superioara din punct de vedere al confortului, reprezentantii rusi au decis acest nume care sa simbolizeze diferenta.
“Daca exista o Volga, peste ea trebuie sa se inalte neaparat un Pescarus“.
Chiar daca era echipat cu un motor in V, V-ul de pe grila fata reprezinta de fapt aripile unui pescarus. Foarte putine masini au ajuns la persoane fizice, si acestea erau doar mari sportivi ai tarii. Dupa imbatranirea morala a masinilor Chaika, ele au fost donate Caselor de Casatorii din Rusia, de unde putea fi inchiriate de tinerele cupluri pentru casatorii.