Horch 855 Roadster (1939) - SunStarAugust Horch, un inginer
german de automobile, un pionier in aceasta industrie a fost tatăl
Horch, a fost de asemenea responsabil pentru primul
inel, care reprezintă în sine marca
Audi.Inelele reprezintă
Audi, DKW, Horch si Wanderer, cele
patru societăți pe care circumstanțele economice le-a forțat sa fie împreună în consorțiul
Auto Union în
1932.
Horch a fost cel mai de lux automobil din grup, practic un egal cu
Mercedes-Benz pe piata autoturismelor de lux
germane.
Horch a fost numele popular similar cu înalta performanță a autovehiculelor de lux fabricate în
Germania de către compania
August Horch & Cie de la începutul secolului
20.Compania a fost înființată de
August Horch, un fost manager de producție pentru
Karl Benz și un partener de la
14 noiembrie 1899 cu un capital de
30.000 Goldmark la
Ehrenfeld in apropierea orasului
Köln.
Horch a fost, de asemenea, mai târziu, fondatorul constructorului german
Audi care este denumit după traducerea
latină a numelui său (cuvântul
latin pentru exprimarea regionala
saxone,
Horch, care este forma de imperativ a
“hark” -
“ Asculta" în limba
germană.
Horch a fost odată o masina bine respectata de lux
germana, în special în anii
1930.Dar în ciuda câtorva modele
Horch care au fost importate în particular numele marcii
Horch este necunoscut în
America de Nord.Acesta are o prezență simbolică aici, cu toate acestea,
inelul al
treilea familiar cu cele
patru inele ale emblemei de pe masinile
Audi este pentru
Horch.
In
1935 primul
Horch produs dupa crearea
Auto Union (prin fuziunea
DKW, Wanderer si a celor
doua companii cu numitor comun,
Horch si Audi) este lansat sub numele
850, in variantele
limuzina si
cabriolet pe sasiu lung si
sport cabriolet pe sasiu scurt.
Doi ani mai tarziu gasim in productie modelele
851 cu o putere crescuta a motorului (de la
100 CP la
120 CP),
951, 951A, toate
trei pe sasiu lung,
853 (modelul
sport cabriolet dotat cu motorul de
120 CP) si
853A, ultimele doua pe sasiu scurt.
In
1938,
Horch lanseaza
Spezialroadster 855, cel mai exclusivist model din istoria companiei, destinat oficialitatilor de top din
Germania acelor ani. Era o versiune mai scurta (ampatament
3300 mm si lungime
5230 mm) a modelului
853, cu o caroserie tip
roadster realizata de
Glaser.Motorul cu
opt cilindri in linie avea
4911 cc, dezvolta o putere de
120 CP, permitea atingerea unei viteze de 1
40 km/h si consuma la o functionare normala
22 litri/100 km.Au fost construite pana in
1939, cand productia masinilor
sport a fost sistata din cauza razboiului.Cele citeva exemplare fabricate(undeva la
sapte unitati) s-au vandut cu un pret unitar de
22000 Reichsmark.Macheta este realizata de catre producatorul SunStar gama normal, machete are detaliile bine reprezentate cum ar fi compartimentul motor, detalii exterioare, in habitaclu bordul este bine reprezentat, scaunele sunt dintr-un plastic tare dar bine reprezentate, una peste alta macheta este ok reprezentata de catre producator tinind cont ca nu face parte din gama Premium, totrusi am o mica nelamurire in ce priveste anul de fabricatie al modelului real, pe postamentul de prezentare scrie 1939 iar pe podeaua exterioara a sasiului este inscriptionat 1938, o macheta pe care o recomand celor care o doresc in colectie.
- Continuare - - Continuare - - Continuare - - Continuare - - Continuare - - Continuare - - Continuare - - Continuare - - Continuare - - Continuare - - Continuare - - Continuare -