Autor Subiect: Masini de legenda - AmerCom  (Citit de 15221 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Loris

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 100
Re: Masini de legenda - AmerCom
« Răspuns #50 : Septembrie 29, 2016, 10:57:25 p.m. »
Bun stimată colegă, şi unde e contribuţia? Că au adaptat şi le-au făcut diferite, s-au luat vesticii după modificările introduse de estici? Anume am pus linkul către episodul Top Gear, în care spuneau că Lada e un Fiat 124 mult mai greu (cu panouri din tablă groasă), dar frâne mult mai proaste. Că unora le sunt dragi din motive personale, nu intră în discuţie, eu nu am o plăcere sadică în a desfiinţa amintirile cuiva din copilărie. Faptul că au fost nişte modele proaste îl ilustrează cel mai bine lipsa unor descendenţi moderni, absolut niciunul nu are un continuator direct până în zilele noastre. Hai să facem o paralelă cu modelele prezentate de colegul morgot Ferrari Daytona e azi Ferrari F12, Jaguar E type e F type, BMW 1800 s-a transormat în seria 5 etc.
Dvs. aţi scris "contribuţia estului în evoluţia istoriei auto". Fără să fac semantică, sună ca şi când estul ar fi avut o contribuţie notabilă, ceea ce vedeţi că spun şi alţi colegi nu e adevărat - în ciuda faptului că unora din voi v-au invadat străzile copilăriei.
Eu nu am intenţionat să vă iau la mişto, şi ca un sfat, vă spun să nu luaţi la mişto lectura cuiva, că induceţi o părere nu foarte bună despre cultura dvs. generală. Nu ne cunoaştem, aşa că remarcile răutăcioase nu îşi au locul.
Şi să revenim on topic, maşinile din colecţia asta sunt nişte jucării penibile, nu merită să daţi bani pe ele. Mai bine adunaţi sumele de pe 2-3 numere şi luaţi-vă machete serioase de la producători recunoscuţi.
Cred si sper ca m-am facut inteleasa. Cine a adus primul vorba de lecturile celuilalt? Eu?
 Absolut de acord cu aprecierea la adresa jucariilor din colectie, am refuzat Lancia si nu intentionez sa imi umplu casa cu tentative de machete.

Offline andor88

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 92
  • Be a Voice not an Echo
Re: Masini de legenda - AmerCom
« Răspuns #51 : Septembrie 29, 2016, 10:59:44 p.m. »
Hai să spunem istoria care contează. Nu neagă nimeni existenţa lor, ca la extratereştri, ci importanţa lor. E o diferenţă între a contribui cu ceva la istorie, şi a exista pur şi simplu, ce naiba? Sovieticele nu sunt nici măcar la menţiuni onorabile, peste 15-20 de ani prea puţini vor mai ştii că au existat. De exemplu stimată Loris ştii că în China se fabrică pe bandă rulantă copii foarte fidele după BMW X6, Porsche Cayenne şi Range Rover Evoque sub denumiri chinezeşti? Cui îi pasă?
Heaven is where the police are British, the cooks are French, the mechanics are German, the lovers are Italian and it is all organized by the Swiss.

Hell is where the police are German, the cooks are English, the mechanics are French, the lovers are Swiss, and it is all organized by the Italians.

Offline Loris

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 100
Re: Masini de legenda - AmerCom
« Răspuns #52 : Septembrie 29, 2016, 11:06:47 p.m. »
Stiu. Lor le pasa. Deci nu pot fi negate, iar chinezii intra in istorie ca mari copiatori.
Cine decide ce conteaza? Intram in sfera subiectivului. Facem ca in romanul lui Orwell "1948", unde functiona "ministerul propagandei"?

Offline andor88

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 92
  • Be a Voice not an Echo
Re: Masini de legenda - AmerCom
« Răspuns #53 : Septembrie 29, 2016, 11:26:29 p.m. »
Păi am convenit mai sus, că cele care contează au descendenţi, care continuă linia. Cele plagiate înşiră un lung lanţ de clone nereuşite, cum a fost cazul Daciei 1300, care a existat sub aproape aceeaşi formă 40 de ani. La vremea în care la Colibaşi-Mioveni se concepea noua mască pentru 1310, Renault lansa modelul Laguna, care era fix a patra generaţie de la Renault 12. Pentru că asta se întâmplă atunci când copiezi în loc să-ţi dezvolţi propriul model, şi să înveţi din greşelile de pe parcurs.
Heaven is where the police are British, the cooks are French, the mechanics are German, the lovers are Italian and it is all organized by the Swiss.

Hell is where the police are German, the cooks are English, the mechanics are French, the lovers are Swiss, and it is all organized by the Italians.

Offline Jupuitul

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 44
Re: Masini de legenda - AmerCom
« Răspuns #54 : Septembrie 30, 2016, 12:27:51 a.m. »
Hai să spunem istoria care contează. Nu neagă nimeni existenţa lor, ca la extratereştri, ci importanţa lor. E o diferenţă între a contribui cu ceva la istorie, şi a exista pur şi simplu, ce naiba? Sovieticele nu sunt nici măcar la menţiuni onorabile, peste 15-20 de ani prea puţini vor mai ştii că au existat. De exemplu stimată Loris ştii că în China se fabrică pe bandă rulantă copii foarte fidele după BMW X6, Porsche Cayenne şi Range Rover Evoque sub denumiri chinezeşti? Cui îi pasă?
Ala e in plus, cred. In rest, totul e la obiect, inclusiv opinia despre noua colectie. Am peste 30 de cataloage si enciclopedii despre diverse automobile, editate in vest. In 2 saptamani (sunt la tara cartile), voi cauta cate referinte se fac la masinile din blocul estic. De asemenea am toata colectia de 'almanahe' auto. De copil, le rasfoiam doar pentru modelele straine. Revin.

Offline Piniuli

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 558
Re: Masini de legenda - AmerCom
« Răspuns #55 : Septembrie 30, 2016, 05:16:45 a.m. »
  Exista tari care nu au avut istorie auto deloc, sau a fost ceva neinsemnat. Aia ce sa zica? Bulgaria, Ungaria, Portugalia (astia au produs ARO al nostru), Belgia,  ca sa amintim si vestul. Chinezii au produs 3 masini inainte de '90. Pt ei istoria auto nu exista si nu dau doi bani pe masini clasice. La ei masina, in general, e cam ca la noi telefonul mobil. Foarte putina pasiune sau nostalgie legata de masini, de asta nu se sfiesc sa copieze orice, atat timp cat produce bani.

  Contributia la istoria "care conteaza" auto a Europei de Est este departe de a se ridica la nivelul vestului, dar ea exista. Iar Oltcit si Dacia nu au fost copii, ci proiecte foarte serioase facute cu francezii si in acelasi timp cu ei. Aro 240 se batea cu greii in anii de lansare.   Pt francezi, R12 a fost o pagina din istoria lor care nu a contat prea mult (spre deosebire de 2CV, 4L etc), insa pt noi asta a fost istoria, mai ales impreuna cu toate variantele de caroserie care si astazi uimesc (poate doar ca o ciudatenie) pe oricine cunoaste R12.  Lada Niva a fost o masina robusta si un off-road adevarat care s-a produs si vandut cu succes in toata lumea pt foarte multi ani. Chiar daca "masinile poporului" prezentate de Top Gear au fost praf, nu cred ca acelasi lucru se poate spune despre modelele de clasa superioara produse de rusi. Volga M21, ZIL au fost modele calitative care astazi sunt modele dorite de colectionari. Sa mai amintim de Tatra?
  Istoria auto a Europei de est a fost pusa la zid in anii 70-80. Aceasta este perioada in care cantitatea a primat in fata calitatii. Lipsa inovatiilor a dus la moartea modelelor care nu mai au azi continuitate, nu faptul ca nu ar fi fost niciodata bune. 
   
   Cred ca in general, pe oameni ii intereseaza istoria care au trait-o ei sau stramosii lor, fie ea istorie auto, sau oricare alta. Cati dintre voi stiti ceva de dinastiile chineze? Cate modele de masini produse in Australia, Malaiezia, Brazilia, India cunoasteti? Sau nici astea toate nu conteaza, si nu fac parte din istorie? Istoria auto a nu e numai Ferrari, Ford si Mercedes... Se spune ca istoria lumii e scrisa doar cei care au castigat. Hai sa nu facem si la masini la fel.

Offline theo

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 735
Re: Masini de legenda - AmerCom
« Răspuns #56 : Septembrie 30, 2016, 08:59:22 a.m. »
  Exista tari care nu au avut istorie auto deloc, sau a fost ceva neinsemnat. Aia ce sa zica? ... Ungaria...
IKARUS si CSEPEL parca sunt marci unguresti,nu?

Offline Piniuli

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 558
Re: Masini de legenda - AmerCom
« Răspuns #57 : Septembrie 30, 2016, 09:42:01 a.m. »
@theo
   Pai exact! Cu atat mai mult, ca istoria auto nu inseamna numai masini de curse si coupe-uri! Explica-le si celorlalti ce a insemnat Ikarus in lumea Autobuzelor sau cine se punea cu rusii pe utilaje grele... In postarea mea am facut referire la turisme ca sa fiu in ton cu ante-vorbitorii mei. 

Offline nick

  • Global Moderator - Membru Fondator CCMAR
  • Full Member
  • *****
  • Mesaje postate: 138
Re: Masini de legenda - AmerCom
« Răspuns #58 : Septembrie 30, 2016, 11:33:26 a.m. »
Iulian, foarte bine zis! Bravo!

Domnule Andor88, apropo de istorie...de Russo-Balt ai auzit? Ca erau de nivelul lui Hispano-Suiza stiai? ...
Stiai ca in Mexic si Columbia sunt multe IMS ARO M461 facute la Campulung?
Stiai ca ARO s-au facut si in Spania, Portugalia si Egipt? Pe vremea cand conta cantitatea, nu calitatea, la noi culmea!

Draga Loris, Oltcit-ul (respectiv Projet TA) a fost cumparat cu tot cu patent (licenta) de statul roman.


  Exista tari care nu au avut istorie auto deloc, sau a fost ceva neinsemnat. Aia ce sa zica? Bulgaria, Ungaria, Portugalia (astia au produs ARO al nostru), Belgia,  ca sa amintim si vestul. Chinezii au produs 3 masini inainte de '90. Pt ei istoria auto nu exista si nu dau doi bani pe masini clasice. La ei masina, in general, e cam ca la noi telefonul mobil. Foarte putina pasiune sau nostalgie legata de masini, de asta nu se sfiesc sa copieze orice, atat timp cat produce bani.

  Contributia la istoria "care conteaza" auto a Europei de Est este departe de a se ridica la nivelul vestului, dar ea exista. Iar Oltcit si Dacia nu au fost copii, ci proiecte foarte serioase facute cu francezii si in acelasi timp cu ei. Aro 240 se batea cu greii in anii de lansare.   Pt francezi, R12 a fost o pagina din istoria lor care nu a contat prea mult (spre deosebire de 2CV, 4L etc), insa pt noi asta a fost istoria, mai ales impreuna cu toate variantele de caroserie care si astazi uimesc (poate doar ca o ciudatenie) pe oricine cunoaste R12.  Lada Niva a fost o masina robusta si un off-road adevarat care s-a produs si vandut cu succes in toata lumea pt foarte multi ani. Chiar daca "masinile poporului" prezentate de Top Gear au fost praf, nu cred ca acelasi lucru se poate spune despre modelele de clasa superioara produse de rusi. Volga M21, ZIL au fost modele calitative care astazi sunt modele dorite de colectionari. Sa mai amintim de Tatra?
  Istoria auto a Europei de est a fost pusa la zid in anii 70-80. Aceasta este perioada in care cantitatea a primat in fata calitatii. Lipsa inovatiilor a dus la moartea modelelor care nu mai au azi continuitate, nu faptul ca nu ar fi fost niciodata bune. 
   
   Cred ca in general, pe oameni ii intereseaza istoria care au trait-o ei sau stramosii lor, fie ea istorie auto, sau oricare alta. Cati dintre voi stiti ceva de dinastiile chineze? Cate modele de masini produse in Australia, Malaiezia, Brazilia, India cunoasteti? Sau nici astea toate nu conteaza, si nu fac parte din istorie? Istoria auto a nu e numai Ferrari, Ford si Mercedes... Se spune ca istoria lumii e scrisa doar cei care au castigat. Hai sa nu facem si la masini la fel.

Offline Loris

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 100
Re: Masini de legenda - AmerCom
« Răspuns #59 : Septembrie 30, 2016, 12:47:11 p.m. »
Deci at fi bine sa ne informam inainte de a spune ceva. Imi cer scuze pentru greseala (in privinta Oltcit).
Imi amintesc ca am citit o carte a tatalui meu cand eram mica, despre raliuri. Cred ca pe autor il chema Lazar. Povestea de multe raliuri pana prin 1975, printre care unele de anduranta in care Moskvici atragea admiratia occidentalilor. Nu am nici timp nici chef sa verific in net, poate SE exagera nitel, fiind un autor roman, dar ceva adevar trebuie sa fie acolo.
O alta informatie pe care am citit-o de curand este ca Tatra a fost Al treilea producator de camioane din punct de vedere cronologic. Tatra e in zona estica.
SE Vede ca putem discuta si omeneste, pe baza de argumente si nu folosind limbajul promovat de politicieni. Daca si colegii care m-au provocat isi accepta mica derapare de la limbajul civilizat eu sunt gata sa imi cer scuze. Am facut o remarca initiala care mi-a fost combatuta ... asa cum a fost combatuta, iar eu am reactionat. Cum am spus, stiu SA folosesc orice limbaj, exact ASA cum face si interlocutorul.