Dragi colegi, m-am gandit sa scriu un pic despre istoria Oltcit.
Mai précis, este vorba despre proiectele care au dus la Citroen LN, Citroen Visa si Oltcit/ Citroen Axel.
Primul proiect a fost denumit Projet Y si avea la baza platforma de Fiat 127.
Proiectul nu a dus la un model finit si s-a transformat in Projet Y2, care deasemenea nu a dus la modelul dorit.
Din Projet Y2 s-a dezvoltat Projet VD care a dus la modelele Citroen LN si Citroen Visa, pe platforma de Peugeot 104.
Tot din Projet Y2 s-a dezvoltat Projet TA, pe aceeasi platforma de Peugeot 104, care trebuia sa incorporeze motorul + CV de Citroen 2 CV si suspensii pe bara de torsiune care a dus la Projet TA1, modelul Oltcit Special.
Pentru fabrica de la Craiova a luat nastere dupa Oltcit Special, Projet TA2, care era de fapt TA1 ce avea sa inglobeze motorul + CV de Citroen GS (1129cmc, CV 4 trepte) sau motorul + CV de Citroen GSA (1299 cmc, CV 5 trepte). Evident, si suspensiile pe bara de torsiune. De aici modelele Citroen Axel 11 R/ Oltcit Club 11 R si Citroen Axel 12 TRS / Oltcit Club 12 TRS.
De observat si Projet TA Entreprise, care apare in ultima poza, din care a fost dezvoltat modelul Citroen Axel Entreprise (van - berlina fara geamurile custoda, sau laterale spate)/ Oltcit Club 11E + 12 E.
Projet Y:
Projet Y2:
Projet VD:
Projet TA: