Autor Subiect: Fiat 642 RN 2 Bartoletti 1/18 CMC  (Citit de 6563 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline ionut

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 122
Fiat 642 RN 2 Bartoletti 1/18 CMC
« : Ianuarie 02, 2014, 10:28:46 p.m. »
Desi probabil unii dintre voi ati vazut prezentarea pe MA, stiu ca sunteti mai multi care ati dori sa comentati si nu aveti cum acolo. Asa ca... sper sa fie bine primita aceasta prezentare



Pe la mijlocul anilor '50 ai secolului XX, diviziile de sport ale companiilor Ferrari si Maserati aveau nevoie de camioane de transport care sa asigure deplasarea in bune conditii a masinilor lor de curse de la un circuit la altul. Ambele s-au decis asupra aceluiasi model - un sasiu de camion / autobuz Fiat, carosat special de catre compania Bartoletti din Forli. A rezultat un transportor deschis (open deck) ce putea incarca 3 automobile pe 2 punti suprapuse. In plus, camionul dispunea de o "camera de recreere" pentru echipaj, care se transforma in centru de comanda al echipei pe perioada curselor. Tot aici erau stocate diverse piese si scule, camera putand functiona, la nevoie, ca atelier de reparatii.

Pentru Scuderia Ferrari au fost livrate probabil 2 exemplare 642 RN 2, unul dintre ele purtand numarul de inmatriculare MO 42629 (numar de sasiu 02989, fabricat in 1957). Purtatorul acestui numar a avut un serviciu indelungat, fiind vazut in preajma circuitelor de viteza pana pe la inceputul anilor '70.  Bartoletti a mai fabricat si alte transportoare Ferrari similare (642 RN, 682 RN2).

MO 42629 a supravietuit pana azi si a fost restaurat exemplar, fiind multa vreme in custodia muzeului tehnic din Sinsheim. Cu exceptia catorva detalii minore (lipseste diagonala rosie pe grilajul mastii, numarul de inmatriculare de pe bara din fata este prost reprodus), camionul respecta realitatea istorica.

Fiat 642 RN 2 era un sasiu obisnuit de autobuz, dotat cu un motor diesel de 6,6 litri si sase cilindri in linie. Puterea sa era de 92 CP, suficienti se pare pentru propulsia camionului cu tot cu incarcatura. Ca mai toate camioanele Fiat din anii '50 si '60, postul de conducere este pe partea dreapta. Nu am gasit pana acum o explicatie pentru acest lucru (in Italia se circula in totalitate pe partea dreapta inca din anii '30). Probabil ca depasirile erau excluse pentru camioane in acea vreme si singura grija a soferului era sa se alinieze cat mai aproape de marginea din dreapta a drumului.

------------------

Macheta transportorului Fiat la scara de 1/18 este produsa de CMC si este un caz ciudat: un camion vechi, banal si aproape necunoscut in prezent ajunge sa fie reprodus cu maximum de acuratete, fiind astazi una dintre cele mai spectaculoase machete auto 1/18 produse vreodata. Desigur, meritul este al incarcaturii pe care acest vehicul o poarta: in catalogul CMC nici nu exista rubrica Fiat, camionul fiind indexat la capitolul Ferrari.

La vremea la care am achizitionat transportorul Fiat, nu aveam inca 3 Ferrari in colectie, asa ca locul liber de pe puntea de jos a fost ocupat temporar (doar pe parcursul sedintei foto) de un Mercedes Benz sau un Porsche:

 













Acum am reusit completarea locului vacant, astfel ca Fiat Bartoletti poate incarca cu succes 3 masini Ferrari. Ansamblul (camion + incarcatura) este impresionant si cantareste in jur de 6 kg. Pe cele 2 punti au urcat un Ferrari 250 GT Berlinetta Passo Corto din 1961 (varianta de strada), un Ferrari 250 GTO din 1962 si un alt Ferrari 250 GT Passo Corto (varianta Competizione, cu nr.14, castigatoare a sectiunii GT din cursa de la Le Mans din 1961).





















Despre macheta transportorului in sine se poate vorbi doar la superlativ. Toate detaliile exterioare sunt redate exceptional. Grila frontala este realizata din piese metalice, la fel si puntile de incarcare, schelele de sustinere si gardurile de protectie ale acestora. Masina este dotata cu doua rampe suplimentare detasabile (cate una pentru fiecare roata), pentru urcarea automobilelor pe puntea inferioara. Dupa desurubarea unor elemente de siguranta, partea din spate a puntii superioare poate fi coborata la nivelul celei inferioare. Aceasta coborare pune in miscare si cablurile aferente, lucrate si ele in cel mai mic detaliu.

In fapt, incarcarea vehiculelor transportate se poate face realist. Partea din spate a puntii exterioare este coborata si incarcata cu un vehicul, vehiculul este apoi ridicat la nivel superior si mutat in partea din fata, deasupra cabinei. Operatiunea se reia cu al doilea vehicul, care va ramane insa in partea din spate a puntii superioare. La final, este incarcat si vehiculul care va stationa pe puntea de dedesubt.

Suspensiile camionului sunt reale si construite din arcuri metalice cu foi. Sunt, bineinteles, functionale si suporta din plin incarcatura: caroseria coboara vizibil (1-2 mm) atunci cand e incarcata.

Pentru protejarea suspensiilor, Fiat Bartoletti CMC este livrat cu niste picioruse speciale de sustinere care se infileteaza direct in sasiu. Camionul este de asemenea insotit de un "Service Manual" in care sunt detaliate mai multe operatii cum ar fi despachetarea, instalarea picioarelor de sustinere, manevrarea puntii de incarcare mobile. Manualul contine si avertismentul ca manevrarea repetata a puntii ar putea deteriora mecanismul cablurilor conectate cu aceasta. Din acest motiv, am abandonat fotografiile cu etapele de incarcare.

Desigur, camionului ii sta bine in aer liber, in drum spre un nou circuit de Grand Prix, chiar daca doua din modelele transportate nu au inca numere de concurs:





































Revenind asupra detaliilor, absolut nimic nu a fost lasat la voia intamplarii. Fie ca e vorba de stergatoare de parbriz (metalice si cu perforatii in corpul lor), de sticlele farurilor (care redau fidel modelul real) de jantele masive (fixate fiecare cu mai multe suruburi reale),sau  de usile de la camera atelierului (prinse cu fasii de piele). Pe dedesubt se dezvaluie o intreaga uzina: pe langa suspensii apar o multime de conducte (redate cu sarme subtiri de cupru), rezervoare fixate cu coliere metalice, un ax cardanic (cu tot cu cruce, asamblata cu suruburi minuscule) functional si el, care roteste odata cu invartirea rotilor duble ale puntii spate.

In cabina toate elementele sunt reproduse cum rar se poate vedea la o asemenea scara. Scaunele imbracate in piele si cu structura metalica sunt completate cu cotiere. Bordul este o aproape bijuterie, cu toate manetele si butoanele vizibile si perfect finisate. Pe mijlocul cabinei troneaza un capac oval inconjurat de o balustrada fina. Capacul este rabatabil si ascunde zona motorului, greu de observat (insa probabil redata cu aceeasi acuratete).

 














« Ultima Modificare: Ianuarie 02, 2014, 10:30:24 p.m. de ionut »



Offline TzucuNY

  • Global Moderator - Membru Fondator CCMAR
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2423
Re: Fiat 642 RN 2 Bartoletti 1/18 CMC
« Răspuns #1 : Ianuarie 02, 2014, 10:33:46 p.m. »
WOW, ce prezentare, ce machete, ce poze... yourock

Offline NoMad

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 860
  • colectiile fac viata frumoasa :)
    • NoMadCars
Re: Fiat 642 RN 2 Bartoletti 1/18 CMC
« Răspuns #2 : Ianuarie 02, 2014, 10:35:54 p.m. »
Îmi este şi greu să articulez un răspuns la aşa ceva - şi dacă ai avea numai astea patru piese şi tot ar fi o colecţie adevărată! Ca să nu mai vorbesc despre caravana VW şi toate celelate minuni. Felicitări, domnule, măcar ne-ai deschis şi nouă o poartă spre visare!
o experienţă vizuală plăcută pe http://nomadcars.wordpress.com/

Offline Remus

  • Global Moderator - Membru Fondator CCMAR
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2190
Re: Fiat 642 RN 2 Bartoletti 1/18 CMC
« Răspuns #3 : Ianuarie 02, 2014, 10:36:19 p.m. »
Gata, doar atat?... :D

Postarea asta o tin pentru maine dimineata la micul dejun, sa incep bine ziua.

Cumpar masinute vechi romanesti.

Offline Reme_WRX

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2528
Re: Fiat 642 RN 2 Bartoletti 1/18 CMC
« Răspuns #4 : Ianuarie 02, 2014, 11:11:42 p.m. »
 :-\ :-\ :-\ :-\ :-\ :-\ ce macheta  :-\ :-\ :-\ :-\ :-\

Offline ramonski

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 329
Re: Fiat 642 RN 2 Bartoletti 1/18 CMC
« Răspuns #5 : Ianuarie 03, 2014, 01:36:04 a.m. »
Ce inceput de an :))
 
E senzatie macheta!
Radeti de mine ca sunt diferit, eu rad de voi pentru ca sunteti toti la fel!

Offline Mihai

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 144
Re: Fiat 642 RN 2 Bartoletti 1/18 CMC
« Răspuns #6 : Ianuarie 03, 2014, 09:30:04 a.m. »
Superba prezentare Ionut  ! Felicitari . Am avut macheta si va trebui s-o reatasez colectiei anul acesta . Sa vedem cand

Offline Geo73

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 546
Re: Fiat 642 RN 2 Bartoletti 1/18 CMC
« Răspuns #7 : Ianuarie 03, 2014, 09:49:11 a.m. »
Super frumos modelul asta si reprodus in cele mai mici detalii. Parerea mea este ca justifica  pretul. Felicitari Ionut pentru achizitie si pozele detaliate, super profi !!!
« Ultima Modificare: Ianuarie 03, 2014, 09:51:27 a.m. de Geo73 »

Offline Remus

  • Global Moderator - Membru Fondator CCMAR
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2190
Re: Fiat 642 RN 2 Bartoletti 1/18 CMC
« Răspuns #8 : Ianuarie 03, 2014, 10:37:06 a.m. »
O frumusete de prezentare a unei machete cu adevarat deosebite.

Daca imi aduc bine aminte, Gabriel mentiona acum cateva zile ca un CMC normal ar include aproximativ 1500 piese individuale, pe cand la Bartoletti numarul lor a sarit de 3000… Se vede. Un adevarat "masterpiece", care are nevoie de o astfel de prezentare ca sa fie redat corect!

Acum, da drumul si la pozele cu masinutzele duse de camion, ca sa fie treaba pana la capat. Nu te calici! ;D 
Cumpar masinute vechi romanesti.

Offline Schumy

  • Global Moderator - Membru Fondator CCMAR
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1733
Re: Fiat 642 RN 2 Bartoletti 1/18 CMC
« Răspuns #9 : Ianuarie 03, 2014, 11:09:45 a.m. »
Prezentarea este super interesanta si mi-a placut mult, pozele sunt extraordinare.Sa inteleg ca suspensiile sunt functionale si foile de arc chiar lucreaza?