No.231Ford GT40 MkII 1966 1:43 IXOIstoria Ford GT40 începe după ce Ford nu a reușit să achiziționeze Ferrari, atunci când Henry Ford al II-lea a declarat supărat că el a vrut să câștige Le Mans în 1966. În vederea atingerii acestui obiectiv vehicule Ford au fost create cu sarcina de a produce un GT - un coupe foarte aerodinamic construit în jurul motorului 1963 Indianapolis 4.2 litri. Primele prototipuri ale mașinii au fost lansate în aprilie 1964 și numit GT40 din cauza faptului mașina a fost de 40 de inci înălțime. Trei Ford GT40s concurează in 1964 la Le Mans și în ciuda faptului că nici unul dintre ele n-a terminat cursa un nou record de cursă tur a fost stabilit de 3:49,4 (131.7 mph).
În 1965 Carroll Shelby a preluat proiectul și au fost făcute unele schimbări majore. Cea mai semnificativă este motorul care a fost înlocuit cu Shelby Cobra de 4,7 litri V8 în curs de dezvoltare având 385 cp. Au fost aduse îmbunătățiri la ambreiaj, arborele de antrenare și sistemul de alimentare cu combustibil. O atenție deosebită a fost acordată, de asemenea, pentru a îmbunătăți răcirea și aerodinamica.
Consolidată, Ford GT40 si-a facut debutul in cursa Daytona Continental, în februarie 1965 ocupând primul și al treilea loc. Din păcate nici una dintre mașinile au reușit să finalizeze la Le Mans an.
Până la mijlocul anului 1965 Ford GT40 a atins un nivel suficient de dezvoltare care urmează să fie produse în număr mai mare. În cele din urmă, în 1966 Ford va sărbători toate cele trei locuri pe podium la Le Mans, si de a domina lumea sportului de mașina de curse.
Versiunea anticipată legală de strada a fost introdusă în 1966 și cu un pret de £ 7253 (15x prețul unui nivel de intrare Ford Anglia) si a fost numit "cel mai scump Ford fabricat vreodată". Doar 31 masini au fost produse.
Macheta: