No.132Renault Dauphine 1:43 DeAgostini
Renault Dauphine este o masina mica, produsa de constructorul francez intre anii 1956-1967. Venita ca urmas al modelului 4CV – o masina foarte mica si economica produsa imediat dupa WWII, a facut tranzitia intre perioada post razboi din Franta (cand economia era la paman) si perioada de prosperitate, urmata de Renault 8.
Desi statul, care era actionar la Renault, a dorit transformarea companiei dupa razboi in una exclusiv de camioane si vehicule militare, presedintele de la acea vreme Pierre Lefaucheux s-a ambitionat sa demonstreze ca Renault poate ramane o cumpanie de succes in industria auto, cu primul sau succes Renault 4CV – prima masina franceza ce s-a vandut in peste 1 milion de exemplare si apoi cu Renault Dauphine.
Dupa un studiu de piata in prealabil, Renault timp de 5 ani a lucrat la noul model Dauphine, ce avea sa raspunda asteptarilor pietei franceze care deja se redresase dupa razboi. Denumirea de Dauphine a fost aleasa la o cina in oras, cand unul dintre participanti a spus in gluma, modelul 4CV este regina soselelor (cu referire la succesul sau), deci urmatorul model nu poate fi decat o Dauphine (Dauphine este femininul de la titlu nobil francez Dauphin – mostenitor la tron.)
Modelul Dauphine a fost oferit clientilor in mai multe variante de la varianta serie, la Dauphine Gordini, Ondine varianta de lux, 1093 – varianta de raliuri si Floride – varianta decapotabila. Succesul sau a fost imediat, in primii 4 ani reusind sa depaseasca 1 milion de masini vandute, avand cea mai rapida crestere din Europa.
In anul 1956 in celebra cursa Mille Miglia Renault Dauphine a ocupat primele 4 locuri.