Autor Subiect: Colectia de machete 1/43 Adrian ~ djmanianfs  (Citit de 144960 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline djmanianfs

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1764
Re: Colectia de machete Adrian ~ djmanianfs
« Răspuns #180 : Februarie 24, 2014, 07:53:55 p.m. »
No.62
GAZ M20 Pobeda DeAgostini 1:43




GAZ – M20 ” Pobeda ” (rusă: ГАЗ – М20 Победа ; Победа înseamnă “Victorie”) a fost un autoturism produs în Uniunea Sovietică de GAZ din 1946 până în 1958. Acesta a fost, produs sub licenta in Polonia la Fabryka Samochodów Osobowych.

Prima Pobeda a fost realizata în Uniunea Sovietică de inginerul șef Andrei A. Liphart. “Pobeda” înseamnă “victorie”, iar numele a fost ales pentru că primele teste ale modelului au fost efectuate în 1943 la Gorki Avto Zavod (GAZ, “Fabrica de automobile Gorki”), atunci când se intrezarea victoria în cel de al doilea război mondial. Fabrica a fost ulterior puternic bombardata, dar liniile de productie nu au fost afectate. Primul prototip a fost gata la 6 noiembrie 1944, și după ce a obtinut aprobarea, primul model a iesit de pe linia de asamblare pe 21 iunie 1946. Masina a fost un succes pentru URSS la export.

In Polonia, la fabrica din Varșovia , unde a fost construit sub licenta, ca FSO Warszawa productia a început în 1951.

Câteva exemplare s-au produs si in Pyongyang, Coreea de Nord.

Pobeda avea un motor cu 4 cilindri in linie de 2,1 litri cu valve laterale ce produce 50 CP ( 37 kW ), viteza maxima fiind de 105 km/h.

Pobeda a fost primul automobil sovietic care avea semnalizatoare, două ștergătoare electrice, incalzire electrica și radio. Masina a ajuns să fie un simbol al vieții sovietice postbelice și este astăzi un indragit obiect de colectie.

S-au produs in total 235.997 exemplare (inclusiv cabriolete).

In perioada 1949-1953, 14.222 de modele M20 au fost construite cu caroserie decapotabilă cu 4 usi, dar vânzările au fost slabe și GAZ nu s-a mai întors la ideea de a produce in serie o decapotabilă .

În 1955-1957, mai multe mii au fost construite cu un sistem de tracțiune integrală adaptivă de la vehicul militar sovietic contemporan (GAZ-69) sub denumirea GAZ M-72. Se pare ca acest model a fost primul vehicul off-road confortabil cu o caroserie închisa























« Ultima Modificare: Februarie 27, 2016, 11:05:27 a.m. de djmanianfs »

Offline djmanianfs

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1764
Re: Colectia de machete Adrian ~ djmanianfs
« Răspuns #181 : Februarie 24, 2014, 07:54:43 p.m. »
No.63
Moskvitck 407 DeAgostini 1:43




Moskvitch 407 este un autoturism rusesc, produs la uzina MZMA – o fabrica de la periferia Moscovei unde se produceau masini cu motoare mici.
Modelul 407 este de fapt o imbunatatire din punct de vedere tehnic fata de predecesorul sau Moskvitch 402, trecand de la un motor de 35 CP la unul de 45 CP.
Produs timp de 5 ani din ’58 pana in ’63, pe portile uzinei moscovite au iesit 360.000 de automobile, multe fiind date la export, astfel se face ca au existat si in Romania.
Ceea ce l-a facut o masina de legenda, nu au fost dotarile, performanta sau aspectul, ci robustetea si fiabilitatea ei. Acestea s-au datorat caroseriei masinii ce era de 0.8-1.1 mm grosime (de aici si glumele ca are tabla de tanc). Acesta a si fost motivul prin care a rezistat de-a lungul timpului, existand si in prezent foarte multe modele atat la particulari cat si la muzee.





















« Ultima Modificare: Iulie 04, 2015, 08:13:58 p.m. de djmanianfs »

Offline djmanianfs

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1764
Re: Colectia de machete Adrian ~ djmanianfs
« Răspuns #182 : Februarie 24, 2014, 07:55:26 p.m. »
No.64
Tatra 603-1 DeAgostini 1:43




Revista Masini de Legenda ne prezinta in numarul 24 o fromoasa masina cehoslovaca si prima din colectie din aceasta tara – Tatra 603-1.
Denumita dupa muntii Tatra, fabrica TATRA de langa localitatea Koprivnice la inceputuri producatoare de trasuri si vagoane, iar mai apoi automobile si vagoane, ca in final sa se axeze doar pe productia de camioane, este emblema industriei auto din Cehoslovacia alaturi de Uzinele Skoda.
Dupa cel de-al doilea razboi mondial, conducerea tarii a decis mutarea productiei de automobile de la uzinele Tatra la cele Skoda, pentru a face loc productiei de camioane.
Inginerii si tehnicienii din oraselul Koprivnice nu au renuntat asa usor, ei proiectand in secret o noua masina, ce avea sa iasa sub denumirea de Tatra 603. Cu acest model de lux au reusit sa convinga puterea vremii si sa-i lase in continuare sa produca automobile la Uzinele Tatra.
Limuzinele Tatra erau recunoscute pentru inovatii, spatiu si putere. Pe modelelul Tatra 603 a fost folosit un motor V8 racit cu aer, o adevarata inovatie a acelor vremuri. Productia de automibile Tatra a fost sistata definitiv in 1975.



















« Ultima Modificare: Februarie 27, 2016, 10:58:46 a.m. de djmanianfs »

Offline djmanianfs

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1764
Re: Colectia de machete Adrian ~ djmanianfs
« Răspuns #183 : Februarie 24, 2014, 07:56:06 p.m. »
No.65
Volga M21 DeAgostini 1:43




















« Ultima Modificare: Februarie 13, 2016, 11:05:49 a.m. de djmanianfs »

Offline djmanianfs

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1764
Re: Colectia de machete Adrian ~ djmanianfs
« Răspuns #184 : Februarie 24, 2014, 07:56:45 p.m. »
No.66
ZIL 144 DeAgostini 1:43




La cererea Kremlinului si a noului presedinte URSS Leonid Ilici Brejnev, fabrica I.A. Lihacev (ZIL) a fost desemnata sa construiasca noua limuzina prezidentiala ce avea sa inlocuiasca vechiul model depasit de vreme.
Cu un proiect luat de la zero, echipa de ingineri de la ZIL au reusit in doar 2 ani sa produca primele prototipuri si dupa inca un an sa intre in productie un automobil luxos, confortabil, sigur, puternic si care sa nu fie inspirat dupa nici o alta masina.
Astfel in 1967 s-a fabricat limuzina prezindetiala ZIL 114, o masina de vis si de legenda pentru toti conducatorii timpului. Pe langa siguranta sporita oferea si o putere foarte mare datorita unui motor V8 de 300 CP. De-a lungul timpului au fost fabricate doar 145 de astfel de masini, de inteles tinand cont de publicul tinta.



















« Ultima Modificare: Februarie 13, 2016, 11:45:39 a.m. de djmanianfs »

Offline djmanianfs

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1764
Re: Colectia de machete Adrian ~ djmanianfs
« Răspuns #185 : Februarie 24, 2014, 07:57:45 p.m. »
No.67
Oltcit Club DeAgostini 1:43



In anul 1976 apare un parteneriat putin ciudat pentru acea vremea, intre un stat comunist si o tara occidentala si astfel apare Societatea Mixta OLTCIT Citroen S.A. din Craiova, o noua uzina auto in Romania ce dorea sa construiasca exclusiv masini mici de oras.
La licitatie dintre numeroase firme precum Volkswagen, Renault a castigat Citroën. Denumirea fabricii nou infiintate OLTCIT provine de la regiunea de fabricatie “OLTenia” si “CITroën”, parteneriat ce se regaseste si in sigla auto.
In anul 1981 a fost prezentata pentru prima data masina OLTCIT, care a luat nastere dintr-un concept al uzinelor Citroen denumit Projet TA, avand la baza platforma/ sasiul modelului Peugeot 104,  care mai tarziu un pic a devenit Projet VD (Version Diminuee). Projet VD a dus la desprinderea a 2 modele, Citroen LN si Citroen Visa in Franta, iar in Romania s-a continuat producerea versiunii pe Projet TA, care prevedea construirea unei masini de mic litraj, cu un motor in 2 sau 4 cilindri, eventual preluat de la modelul Citroen 2CV sau de la modelul Citroen GS si suspensie cu bari de torsiune.
Ca modele aparute au fost Oltcit Special cu un motor in 2 cilindri si apoi Oltcit Club cu motor in 4 cilindri. O masina perfecta de oras, aceasta a fost indragita in special de persoanele tinere si libertine, performantele sale fiind superioare Daciei din acea vreme. Oltcit a fost indragit si in afara fiind exportat masiv, insa sub denumirea de Citroen Axel.
Oltcit Special – echipat cu motorul de 652 cmc, preluat de la Citroen 2 CV, 34 CP si o viteza de 121.2 km/h
Oltcit Club – echipat cu un motor de 1129 cmc, preluat de la Citroen GS, CV 4 trepte, 57 CP, viteza 149 km/h
Oltcit Club 12 – motor de 1299 cmc, preluat de la Citroen GSA, CV 5 trepte, 61,5 CP, viteza 157 km/h – existand si in varianta camioneta.
Citroen s-a retras din parteneriat in 1986, iar in 1991 Oltcit a devenit societatea S.C. Automobile Craiova S.A., iar produsele fabricii au primit denumirea de Oltena. In 1994 ACSA a devenit societate separata, iar fabrica a trecut sub tutela coreeana (51 la suta dintre actiuni), infiintandu-se o societate mixta cu compania DAEWOO, denumita RODAE. In 1998 societatea si-a schimbat denumirea in S.C. DAEWOO AUTOMOBILE ROMANIA S.A. In anul 2007 , statul a devenit actionar majoritar al fabricii de la Craiova prin achizitionarea actiunilor detinute de DAEWOO HEAVY INDUSTRIES Korea, iar in 2008 intregul pachet de actiuni a fost vandut catre Ford of Europe, noul proprietar al fabricii devenind astfel Ford.















« Ultima Modificare: Iulie 04, 2015, 08:15:05 p.m. de djmanianfs »

Offline djmanianfs

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1764
Re: Colectia de machete Adrian ~ djmanianfs
« Răspuns #186 : Februarie 24, 2014, 07:58:23 p.m. »
No.68
Moskvitch 400 DeAgostini 1:43



Inainte de 1945, in URSS nu se vindeau autoturisme catre populatie. Singurele persoane ce puteau detine o masina privata erau cele cu merite deosebite in serviciile aduse patriei sau daca o castigai la loterie. Moskvich 400-420 a fost prima masina de mic litraj ce a deschis drumul persoanelor fizice de a-si putea achizitiona a masina personala. Moskvich 400 era de fapt o copie fidela a modelului nemtesc Opel Kadett K38. Nu se stie daca liceenta a fost o despagubire de razboi din partea Germaniei, sau pur si simplu a fost “luata” intreaga linie de productie in timpul razboiului, cum s-a intamplat si cu multe fabrici din Romania care au fost dezasamblate si mutate in URSS, cert este ca oficialii rusi au decis inceperea productiei masinii Opel Kadett la Uzina de Automobile de Mic Litraj din Moscova (MZMA), in anul 1946, la inceput masina era produsa fara nici o modificare fata de modelul german.
Singura modificare era sigla masinii, care infatisa turnul Kremlinului – cea mai emblematica cladire din Moscova. Ulterior inginerii rusi au dezvoltat diverse variante ale modelului Moskvich.














« Ultima Modificare: Iulie 04, 2015, 08:15:22 p.m. de djmanianfs »

Offline djmanianfs

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1764
Re: Colectia de machete Adrian ~ djmanianfs
« Răspuns #187 : Februarie 24, 2014, 07:59:34 p.m. »
Continui cu Lambo...
« Ultima Modificare: Iulie 04, 2015, 08:16:34 p.m. de djmanianfs »

Offline djmanianfs

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1764
Re: Colectia de machete Adrian ~ djmanianfs
« Răspuns #188 : Februarie 24, 2014, 08:01:23 p.m. »
No.69
Lamborghini Murcielago LP 670-4 SV Rastar 1:43



























« Ultima Modificare: Ianuarie 24, 2016, 08:04:25 p.m. de djmanianfs »

Offline djmanianfs

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1764
Re: Colectia de machete Adrian ~ djmanianfs
« Răspuns #189 : Februarie 24, 2014, 08:02:02 p.m. »
 ;)
« Ultima Modificare: Iulie 04, 2015, 08:17:33 p.m. de djmanianfs »