@GOLF_GOLF , hai cu descrierea...
Ikarus 293 s-a construit intr-un singur exemplar in anul 1988, dintr-un autobuz din seria “280” la care s-a adaugat inca o sectiune, in final avand 22,5m lungime, capacitate de 229 persoane si 17.800 kg.
Din cauza dublei articulatii s-ar fi putut folosi pe sistemele Bus Rapid Transit (BRT) atat de populare in zilele noastre, insa in anii `80 autobuzul prototip nu a avut succes din cauza lungimii si a manevrabilitatii precare in oras, sistemul dublu articulat nefiind util in spatii stranse si inguste.
Autobuzul a primit initial schema de culori a BKV (Societatea de transport in comun din Budapesta), albastru-alb ca si macheta, insa societatea nu a vrut sa utilizeze autobuzul, l-a testat doar pe cateva linii in traficul din Budapesta, asa ca mai tarziu l-au vopsit in galben.
Initial autobuzul a fost echipat cu motor de Rába-MAN D2156 cu 250 CP insa acest propulsor s-a dovedit insuficient pentru miscarea decenta a ansablului, asa ca i-au schimbat motorul cu unul mai potent de 280 CP MAN D2866, avand turbosuflanta, autobuzul primind si sistem de directie CSEPEL. Motorul fiind mai voluminos usile nr.2. au fost mutate mai in fata.
293 a fost prezent la mai multe targuri si expozitii international apoi a fost vandut in Teheran in anul 1992, autobuzul parcurgand distanta Budapesta-Teheran pe picioarele proprii.
Interesant este ca sub licenta IKARUS au fost produse mai multe autobuze dublu-articulate in CUBA sub denumirea Girón, un producator de autobuze din CUBA.