NR.25. Škoda 135/136 Rapid, Coupe, 1:43; jucarie IGRA “Rallye”Škoda Rapid 135/136 a fost un autoturism cu 2 usi coupe, sporty, cu aranjament "totul spate" (motor amplasat in spate, tractiune spate) produs intre anii 1984-1990 de catre manufacturierul Cehoslovac AZNP, avand la baza modelele Škoda 130/135/136 cu 4 usi.
Škoda
RAPID a fost urmasul lui
Garde (produs intre `81-`84 pe baza Škoda 105/120). Modelul Rapid si variantele anterioare Garde sunt cunoscute ca Type 743, versiunile Rapid 135/136de la finalul productiei au ca referinta Type 747.
In unele tari Rapid a fost convertit in cabrio de unele firme locale de “tuning” sau de carosari.
In ciuda faptului ca sedanele Škoda nu s-au bucurat de o reputatie buna in Europa de vest a acelor ani, Rapidul cu doua usi si look sporty a fost foarte apreciat si cautat ca si masina “lifestyle” de buget, numindu-se “Porsche-ul saracilor”.
In primele ani ale productiei Rapid a avut un propulsor de 1174 mc3 de cca 40 kW si o cutie de viteza manuala cu 4 rapoarte, elemente mostenite de la coupe-ul Garde. Motoare mai puternice de 1289 cc au fost folosite mai tarziu avand 58 CP/43 kW cu cutii de viteze cu 5 rapoarte. Acest motor de “1.3” a fost up-gradat in 1987 in variantele Rapid 136 producand 62 CP/45 kW si permitand o accelerare 0-100 km/h in cca 15 secunde.
Modelul clasic Škoda Rapid si varianta decapotabila creste in popularitate in randul fanaticilor care cauta masini old-timer “Eastern Block” sau in randul colectionarilor care cauta raritati la preturi rezonabile.
Poze cu masina reala:
Fotografii cu miniatura la scara 1:43, asa cum se prezinta acum:
Spatele machetei nu este redat foarte corect, nu este proportional, insa imi place foarte mult bucata asta de plastic, mai ales ca inca nu am vazut RAPID 1:43 scos de vreun producator (Abrex, Neo, etc...)
Trebuie curatat, spalat, retusat, in final as vrea sa arate cam asa dupa o cosmetizare, vopsire: