Autor Subiect: Crampeie din istoria Ford Motor Sport  (Citit de 928 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

nick

  • Vizitator
Crampeie din istoria Ford Motor Sport
« : Februarie 17, 2015, 03:42:19 p.m. »
GT70 si RS200 - Istorie in carouri

Articol preluat din  www.at.ford.com/news

Tradus de mine

Ford GT70 si Ford RS200, care fac parte din colecția Ford Heritage sunt ambele  prototipuri ale unor designuri fascinante cu propriile lor "istorii in carouri," cu un ecou care duce la gustul dulce amarui al curselor auto. Ambele au fost concepute pentru a castiga raliuri, dar au fost ocolite de succes.
 
Doug Hill, director si inginer sef al muzeului, a declarat:
"Sunt incantat si recunoscator ca Ford Heritage a oferit sub forma de imprumut catre National Motor Museum din Marea Britanie doua dintre masinile sale importante in istoria sportului cu motor, RS200 si GT70. Aceste masini de raliu vor imbogati foarte mult deja fabuloasa noastra colectie de vehicule de competitie, continuand o lunga si foarte apreciata asociere si prietenie cu Ford Motor Company. "
 
Brian Bennett, Manager de Afaceri Corporatiste al Ford Marea Britanie, a declarat:
"Ford este mandru de asocierea sa pe termen lung cu National Motor Museum si este incantat ca are posibilitatea de a imprumuta doua dintre vehiculele cele mai pretioase din colectia Heritage pentru a sprijini expozitia "A Chequered History" (Istorie in carouri). Acest lucru vine in cel mai potrivit moment pentru Ford cu anuntarea recenta a noului Ford GT, inspirat de multiplul castigator la Le Mans- Ford GT 40, si anuntarea noului Ford Focus RS cel de-al 30-lea vehicul Ford care poarta sigla RS, incepand cu anul 1968. "
 
GT70 a fost conceput in 1970 sa rivalizeze gigantii raliurilor europene si sasiul sau cu platforma de otel a fost imbracat intr-un corp aerodinamic de fibra de sticla, cu suspensie independenta pe toate rotile. Motorul plasat central antrena rotile din spate prin intermediul unei cutii de viteze cu cinci trepte tip ZF. Deși a fost proiectat pentru a accepta o gama mai mare de motoare, inclusiv un V6 de 2,6 litri, s-a constatat ca cel mai bine masina era echipata cu mai usorul BDA de 1,6 litri cu 4 cilindri.
 
Doar cinci exemplare au fost construite, inainte ca proiectul sa fi fost anulat. Cu toate acestea, acest GT70 a fost la evenimentele europene de raliu. Dupa multi ani de depozitare intr-o magazie de piese, acest prototip a fost restaurat.


 
Alaturi de GT70 va pasi al treilea din cele sase prototipuri RS200, una dintre cele mai remarcabile masini de raliu din anii 1980. RS200 a fost deasemenea conceput pentru a fi competitiv in raliurile europene, folosind amplasarea centrala a motorului.
 
Insa, acest design complet nou folosea  tractiunea integrala si un motor cu patru cilindri turbo de 1.8 litri, creand o masina rapida, usoara, cu precizie crescuta in exploatare.
 
Pentru a dovedi ca RS200 a fost o adevarata masina de productie, au fost construite 200 de exemplare - o cerinta stringenta a Regulamentelor de Raliu Grupa B. Insa, in ciuda obtinerii unui inceput promitator, cariera sa in sportul cu motor a fost intrerupta atunci cand organismul de conducere pentru evenimente sportive cu motor, Federația Internationala de Automobilism, a interzis clasa Grupa B incepand cu 1987 ca urmare a unui numar de accidente mortale. Aceste masini de raliu nevandute au fost transformate in masini de performanta permise pentru sosea prin adaugarea de finisaje interioare de lux.


 
Expozitia "A Chequered History" (Istorie in carouri) va fi deschisa oficial de catre Sir Stirling Moss in data de 5 martie 2015 si va fi deschisa vizitatorilor incepand cu ziua urmatoare la National Motor Museum din Marea Britanie.

Pentru mai multe informatii, vizitati www.beaulieu.co.uk.
« Ultima Modificare: Februarie 17, 2015, 10:14:55 p.m. de nick »



Offline renesis

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 33
Re: Crampeie din istoria Ford Motor Sport
« Răspuns #1 : Februarie 17, 2015, 05:55:06 p.m. »
RS 200 o super minune pe roti. La data aparitiei Politia din Essex a fost echipata cu versiunea de strada. Am avut macheta in versiune Rally de la Ricko