Autor Subiect: Mercedes Benz 200 W110  (Citit de 4329 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Timmy

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 618
Re: Mercedes Benz 200 W110
« Răspuns #10 : Februarie 18, 2014, 12:42:07 p.m. »
Probabil a vrut sa sublinieze grosimea stratului de lac care se observa in
reflectiile putin tremurate in lumina naturala . Vopseaua e aplicata f bine din ce vad in poze .
Sincer , nu m-ar deranja prea tare acest detaliu.
Singura varianta ar fi o demontare totala si o polisare apoi ceruire pt a obtine efectul mirror gloss.

Timmy.

nick

  • Vizitator
Re: Mercedes Benz 200 W110
« Răspuns #11 : Februarie 18, 2014, 02:34:49 p.m. »
Probabil a vrut sa sublinieze grosimea stratului de lac care se observa in
reflectiile putin tremurate in lumina naturala . Vopseaua e aplicata f bine din ce vad in poze .
Sincer , nu m-ar deranja prea tare acest detaliu.
Singura varianta ar fi o demontare totala si o polisare apoi ceruire pt a obtine efectul mirror gloss.

Timmy.

Timi,
Reflectiile de care spui tu, ar avea doua cauze:

1. S-ar putea sa fie din vina caroseriei (denivelari ale caroseriei)...
2. S-ar putea sa fie datorate reflexiilor peisajului in macheta...

Cu ochiul liber nu ai cum sa-ti dai seama sau e aproape imposibil sa-ti dai seama de grosimea unui strat de vopsea.
De un strat de vopsea se spune ca e gros atunci cand il masori cu aparatul de care am spus eu mai sus (detector de grosime acoperiri cu utrasunete - asa ii spune aparatului), daca nuanta este uniforma.
Daca apar diferente de nuanta pe aceeasi caroserie, atunci se poate spune ca vopseaua are cu certitudine grosimi diferite (conditia fiind ca intreaga caroserie sa fie expusa aceluiasi factor luminos cu aceeasi intensitate luminoasa- de obicei afara, cand este soare adica, sau la lumina de neon expusa pe toate planurile caroseriei). 
La lac se pot vedea imperfectiunile (gen coaja de portocala, valuri - datorate spray-erii prea de aproape, sau gunoaie) si eventual luciul si reflexia acestuia (se masoara cu un alt aparat special).
Acelasi lucru cred ca il poate confirma probabil si REME_WRX, care e vopsitor.
Parerea mea de om care tinde sa creada ca stie destul de bine ce inseamna un proces de vopsire de la A la Z (vopsire in fabrica si vopsire in service), care a lucrat cu astfel de aparate, etc...
Acum nu stiu, poate or mai exista si alte modalitati prin care se poate vedea grosimea vopselei, insa de care eu nu am aflat pana acum... De aceea il intrebam pe colegul...
Procesul de vopsire la machete tind sa cred ca este asemanator cu cel auto, aici poate ne lamureste mai mult Piniuli. Insa, defectele de vopsire sunt aceleasi ca si la masinile reale.







Offline Timmy

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 618
Re: Mercedes Benz 200 W110
« Răspuns #12 : Februarie 18, 2014, 04:07:55 p.m. »
Prima varianta nu e plauzibila.
E totusi posibil sa fie din timpul uscarii lacului in cuptor .

Offline ionut

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 122
Re: Mercedes Benz 200 W110
« Răspuns #13 : Februarie 18, 2014, 04:35:33 p.m. »
Daca e vorba de grosimea stratului de vopsea sau nu, nu cunosc. Dar efectul este semnalat pe buna dreptate, reflexiile de pe caroserie nu sunt cursive, uniforme, ca la o masina reala.

Imperfectiuni de acest gen sunt insa oarecum frecvente in aceasta clasa de pret si cu atat mai evidente cu cat suprafetele au profile curbate / ondulate. La fel de bine se pot intalni si la machete mai scumpe, exista si produse marca AA sau CMC cu probleme daca nu la fel de evidente, cel putin similare.

Probabil ca exista remedii (polisare sau mai mult, habar n-am), dar e cert ca nu merita efortul. Nemaivorbind ca modelul asta are totusi o culoare aparte, este un fel de gri care isi schimba foarte mult nuanta in functie de luminozitate, revopsirea ar strica tot farmecul. Deocamdata macheta este intr-un service de renume si va iesi cu oarece imbunatatiri. Abia astept sa o surprind intr-o noua sesiune foto.

Offline pupucaz

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 20
Re: Mercedes Benz 200 W110
« Răspuns #14 : Februarie 18, 2014, 05:25:47 p.m. »
Mi se pare culoarea perfecta pentru acest model, desi aplicata intr-un strat mai subtire era de mai mare efect.

Colegu', scuze ca te intreb, dar de unde stii ca are strat gros? Cum iti dai seama? Ai avut-o sau o ai si tu in colectie si ai masurat grosimea cu un aparat de masurare a grosimii stratului de vopsea? Daca da, cam cat e de groasa vopseaua pe acest model?

Colegu' ... cand vei colectiona si tu scari mari(sau poate o faci deja), cand iti vor trece prin mana machete de la diferiti producatori, pe care sa le mai si tragi in poza, iti vei da seama de lucrul asta asa la ochi. Pana atunci abtine-te sa ii iei pe ceilalti peste picior.
« Ultima Modificare: Februarie 18, 2014, 10:01:36 p.m. de pupucaz »

nick

  • Vizitator
Re: Mercedes Benz 200 W110
« Răspuns #15 : Februarie 18, 2014, 11:19:32 p.m. »
Colegu' ... cand vei colectiona si tu scari mari(sau poate o faci deja), cand iti vor trece prin mana machete de la diferiti producatori, pe care sa le mai si tragi in poza, iti vei da seama de lucrul asta asa la ochi. Pana atunci abtine-te sa ii iei pe ceilalti peste picior.
Colegule, chiar colectionez si 1:18 si chiar diferiti producatori. De obicei studiez machetele cu ochiul liber, nu le trag in poza. Este posibil ca defectele vazute cu ochiul liber sa nu poata fi vazute in poze. De aceea ziceam ca e cu atat mai greu sa-ti dai cu parerea asupra grosimii vopselei. Plus istoria de care povesteam cu detectarea grosimii acoperirii cu ajutorul aparatelor... Nu te luam peste picior, ci doar intrebam. Eu am lucrat in domeniul vopsitoriei si calitatii autoturismelor vreo 12 ani, dupa care am schimbat macazul, insa am ajuns in acest timp sa am o oarecare experienta in domeniu pe care nu o neg in cazul tau, dar nici in cazul meu... De aceea te intrebam cum vezi tu din niste poze grosimea stratului de vopsea de pe o macheta... La ochi, OK, dar cum? Adica ceva sfaturi, lamuriri, nu bascalie. Eu chiar nu am intentionat sa te iau in bascalie sau ceva de genul asta, insa daca tu simti ca eu te iau in bascalie, asta este treaba ta... Eu intrebam cat se poate de serios.

nick

  • Vizitator
Re: Mercedes Benz 200 W110
« Răspuns #16 : Februarie 18, 2014, 11:51:54 p.m. »
Prima varianta nu e plauzibila.
E totusi posibil sa fie din timpul uscarii lacului in cuptor .
Timi, permite-mi sa te contrazic in privinta primei variante expuse de mine... Defecte de vopsire apar si din cauza caroseriei. Defectele de matrita sau igiena necorespunzatoare a matritelor duc la defectele de aspect caroserie. Defectele de aspect caroserie devin si mai evidente odata cu lacuirea.
E adevarat ca este posibil sa fie si din timpul uscarii lacului in cuptor - daca temperatura nu este corespunzatoare sau proportiile de lac-intaritor nu sunt respectate sau daca se foloseste lac vechi. Dar astea sunt mai rar intalnite. Insa, defectele de aspect caroserie sunt mult mai frecvente, ca si cele din faza de pregatire pentru vopsire.

Offline Timmy

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 618
Re: Mercedes Benz 200 W110
« Răspuns #17 : Februarie 19, 2014, 05:22:59 a.m. »
Imi place ca vi cu argumente puternice !
Da , ce spui tu se poate intampla si de la o degresare necorespunzatoare
inaintea aplicarii lacului .
Totusi , nu prea cred , sustin ca in timpul uscarii lacului sau aplicarii acestuia se intampla ceva
, restul nu prea ma pot convinge .
Nick , e fain ca putem dezbate ceva aici fara cearta cum era pe MA ,
acolo daca iti expuneai parerea in contradictoriu chiar si civilizat sau aveai pareri diferite
,automat , dar regula , degenera aiurea in scandal. Aici in schimb e liniste , libertate , putem
dezbate constructiv !