Probabil a vrut sa sublinieze grosimea stratului de lac care se observa in
reflectiile putin tremurate in lumina naturala . Vopseaua e aplicata f bine din ce vad in poze .
Sincer , nu m-ar deranja prea tare acest detaliu.
Singura varianta ar fi o demontare totala si o polisare apoi ceruire pt a obtine efectul mirror gloss.
Timmy.
Timi,
Reflectiile de care spui tu, ar avea doua cauze:
1. S-ar putea sa fie din vina caroseriei (denivelari ale caroseriei)...
2. S-ar putea sa fie datorate reflexiilor peisajului in macheta...
Cu ochiul liber nu ai cum sa-ti dai seama sau e aproape imposibil sa-ti dai seama de grosimea unui strat de vopsea.
De un strat de vopsea se spune ca e gros atunci cand il masori cu aparatul de care am spus eu mai sus (detector de grosime acoperiri cu utrasunete - asa ii spune aparatului), daca nuanta este uniforma.
Daca apar diferente de nuanta pe aceeasi caroserie, atunci se poate spune ca vopseaua are cu certitudine grosimi diferite (conditia fiind ca intreaga caroserie sa fie expusa aceluiasi factor luminos cu aceeasi intensitate luminoasa- de obicei afara, cand este soare adica, sau la lumina de neon expusa pe toate planurile caroseriei).
La lac se pot vedea imperfectiunile (gen coaja de portocala, valuri - datorate spray-erii prea de aproape, sau gunoaie) si eventual luciul si reflexia acestuia (se masoara cu un alt aparat special).
Acelasi lucru cred ca il poate confirma probabil si REME_WRX, care e vopsitor.
Parerea mea de om care tinde sa creada ca stie destul de bine ce inseamna un proces de vopsire de la A la Z (vopsire in fabrica si vopsire in service), care a lucrat cu astfel de aparate, etc...
Acum nu stiu, poate or mai exista si alte modalitati prin care se poate vedea grosimea vopselei, insa de care eu nu am aflat pana acum... De aceea il intrebam pe colegul...
Procesul de vopsire la machete tind sa cred ca este asemanator cu cel auto, aici poate ne lamureste mai mult Piniuli. Insa, defectele de vopsire sunt aceleasi ca si la masinile reale.