Autor Subiect: Machetele mele de aeronave  (Citit de 7797 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline mihaiatanasie

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 222
Re: Machetele mele de aeronave
« Răspuns #20 : August 04, 2015, 04:20:07 p.m. »
Unul dintre cele mai frumoase elicoptere care zboară şi pe la noi este Dauphin 365N.  Există numeroase variante, eu am fost impresionat de cele două elicoptere din inventarul Special Air Services (până acum câţiva ani) şi am încercat să fac o replica la scara 1:48 a frumosului YR-SBS, zburat, pe vremuri, şi de prietenul meu Valer Novac. E un kit Trompeter cumpărat de la Modelism Internaţional. L–am vopsit exact ca pe cel real, chiar dacă nu am în dotare un aerograf (şi se vede …)
Iată elicopterul adevărat:


http://www.planespotters.net/Aviation_Photos/photo.show?id=113101

Şi machete mea:





















Offline mihaiatanasie

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 222
Re: Machetele mele de aeronave
« Răspuns #21 : August 06, 2015, 12:02:10 p.m. »
Unul dintre cele mai interesante avioane militare aflate vreodată şi în dotarea armatei române este Iliuşin Il-28, un bireactor de cercetare şi/sau bombardament.
Primul prototip a executat maiden-flight la 8 iulie 1948. Producţia în serie a început în septembrie 1949. În total, au fost construite 6316 aeronave de acest tip în Uniunea Sovietică, la care se adaugă şi vreo 319 exemplare construite în China sub denumirea Hong-5.


(sursă foto: aircraftinformation.info )

La noi, primele Il-28uri au fost aduse în 1954 şi, după ce au fost bazate pe diferite aerodromuri, au rămas definitiv la Borcea. Au fost exploatate până în 1972, când au fost oprite de la zbor şi înlocuite cu Honguri.
Din câte ştiu, mai există un singur Il-28 original în România, este în patrimonial Muzeului Naţional al Aviaţiei Române, dar, datorită grijii eosebite pe care instituţia i-o acordă, se degradează în curtea fostei sale locaţii de la Otopeni. Ştiu că mai există şi un Hong la Borcea, păstrat ca piesă de muzeu.
Macheta mea este făcută dintr-un kit (foarte reuşit, după părerea mea) nemţesc de acum 30 de ani, nevopsită. Am lipit pe ea tot felul de însemne. Se vede că îi lipseşte tunul jumelat din coadă.

















Offline mihaiatanasie

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 222
Re: Machetele mele de aeronave
« Răspuns #22 : August 09, 2015, 12:22:17 p.m. »
Tupolev Tu-95, cunoscut initial în occident drept Tu-20 şi botezat de NATO “Bear” este răspunsul sovietic la B-52ul American. Un quadrimotor, turbopropulsor, bombardier strategic purtător de arme nucleare, aflat în serviciu încă din 1956, zărit sau detectat destul de des prin spatial aerian neutru sau chiar national al unor ţări, spre tinere de minte: Rusia e aici, veghează.


(sursă foto: http://www.rusarmy.com/uk/photo/airforce/aircrafts/tu-95/tu-95_001.htm )

Macheta mea, fabricată şi montată acum vreo 35 de ani, este de provenienţă est-germană, nu am vopsit-o deloc, m-am mulţumit să-i aplic decalurile.














Offline mihaiatanasie

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 222
Re: Machetele mele de aeronave
« Răspuns #23 : Februarie 10, 2016, 06:45:28 p.m. »
Unul dintre acele avioane care şi-a pus amprenta pe desfăşurarea unor evenimente istorice importante, De Haviland 89 Dragon Rapide a fost construit in anii 1930 în 731 exemplare pentru a face transporturi de pasageri pe distanţe mici şi medii. Bimotorul (propulsoare Gipsy Queen) are o capacitate de 1 + 8 locuri (pilot plus pasageri).
Primul zbor a avut loc la 17 aprilie 1934, dupa care liniile aeriene ale Marii Britanii au introdus în serviciu avionul, care s-a bucurat de o mare popularitate. Evenimentul istoric la care am făcut referire încă de la început a avut loc la 18 iulie 1936, când avionul G-ACYR, pilotat de căpitanul Bebb, l-a transportat pe generalul Francisco Franco din Tenerife până la Tangier, în Maroc, pentru a se aşeza în fruntea forţelor armate spanile staţionate în acea localitate. Este considerat momentul declanşării Războiului Civil din Spania. Aeronava în cauză se află expusă astăzi la Museo Del Aire din Madrid.
Royal Air Force au folosit şi ei avionul în timpul WW2, cu denumire DH 89 Dominie.
În prezent doar un foarte mic număr de avioane Dragon Rapide mai sunt apte de zbor, dar popularitatea acestui avion se calculează şi prin numărul de aeronave expuse în muzee aeronatice din lume. Personal, am avut bucuria de a admira exemplarul înmatriculat F-BHCD, expus la Musée de l’Air et de l’Espace de la Le Bourget, pe care l-am copiat la scara 1:72.
E vorba de un kit fabricat de Heller. Clasificat „3” ca grad de dificultate. Nu e grozav, dar nici nu excelează prin calitate. Respectă designul avionului original, cu excepţia a trei elemente, un mic generator cu elice plasat pe planul superior stâng şi cele două tuburi Pitot, principal şi de rezervă (pe acestea le-am confecţionat eu).
Iată avionul de la Le Bourget şi puiul lui de la Roşiori.
Le Bourget:





Roşiorii de Vede

















Offline catalinvasile

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 3210
  • Colectionez jucarii de tabla .
Re: Machetele mele de aeronave
« Răspuns #24 : Februarie 11, 2016, 09:04:42 a.m. »
Interesante aeronave aveti si prezentarea lor e bine venita pentru a afla detalii despre macheta!

Offline mihaiatanasie

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 222
Re: Machetele mele de aeronave
« Răspuns #25 : Aprilie 28, 2016, 09:43:25 p.m. »
O macheta pe care tocmai am terminat-o, e vorba de un avion P-51 Mustang, kit Heller, scara 1:72.
Nu a fost usor de facut pentru ca e un kit destul de primitiv, dar am tinut sa-l aduc la forma din poze, imitand un avion al vestitei escadrille Tuskegee « Red Tails ». Probabil ca stiti despre ce e vorba, pentru ca povestea lor a fost redata in filmul « Red Tails », destul de recent, trei-patru ani.
Asta e avionul care mi-a servit ca model, poza luata de pe net.



Iar aceasta este macheta mea, cum spuneam, kit Heller, vopsit in intregime cu pensula, iar decalurile sunt ale kitului, nu se potrivesc (ca inmatriculare) cu cele ale avionului lat ca model.

















Alatur macheta la aceeasi scara de la Amercom (Avioane de lupta). Alta schema de vopsire, pentru ca apartine altei unitati, alta cabina (al meu se pare ca e un Mustang D). Tot al meu e mai frumos.



Ostile stau fata-n fata