Am inceput constructia unui rollerstand HO, pentru testarea si alte lucrari asupra vehiculelor feroviare motorizate (locomotive, automotoare, drezine, etc), pentru a evita instalarea de fiecare data a unor sine. Plus ca, asa este mai bine... rotile se invart in timpul testelor, dar locomotiva sta pe loc.. M-am inspirat cate ceva de pe aici
http://www.trains.com.tw/railstand/teststand-en.asp?titleID=971.
Nu am abordat ideea aceea cu cateva perechi de role si o portiune de sina statica. Principiul meu este ca... daca vehiculul are 10 osii (aburoasele), atunci toate rotile stau pe role, chiar daca numai jumatate au tractiune.
Asa ca, am inceput prin a construi acei "calareti" daca i-am denumit bine, prevazuti cu role... in cazul meu si banuiesc ca peste tot, fiind vorba despre rulmenti mici. AI mei, dimensiunea optima (sau cel putin asa cred eu), am gasit-o ca fiind 3x10mm.
Am proiectat piesa si am decupat-o laser, din otel de 2mm grosime.
La fel, piesele de legatura dintre ele, din plexiglas de 10mm grosime, in care am aplicat niste gauri de fixare. Era important ca aceasta piesa sa fie rigida si in acelasi timp nemetalica, pentru a nu exista contact electric intre piesele cu role. Forexul ar fi fost prea moale, asa ca m-am orientat spre plexiglas, care vad ca a dat rezultatele urmarite.
Si... in sfarsit, m-am apucat de montaj...
Piesa finita, se tine bine, este echilibrata, teapana, rolele se invart liber...
SI o proba cu o osie HO... se potriveste bine. De acum, inca 9 etape din acestea.
Am facut 10 astfel de piese, avand in vedere ca aburoasele au pana la 10 osii, desi, deocamdata, nu stiu daca voi instala mai mult de 6.
Am proiectat deja si piesele de glisare a acestor "calareti", daca i-am denumit adecvat, care vor sosi in curand.