AutosWorld Forum

Comunitate => Discutii Generale - La subiect => Comparatii intre machete => Subiect creat de: mirci din Iulie 03, 2014, 12:17:39 p.m.

Titlu: Porsche 911 (1:18) - AUTOart vs. CMC
Scris de: mirci din Iulie 03, 2014, 12:17:39 p.m.
Prin amabilitatea lui Dorin (twins) care a mi-a furnizat doua colaje foto cu cele doua machete, dam start primului duel:


Macheta Autoart (prezentata Aici (http://autosworld.eu/forum/index.php?topic=4151.msg37150#msg37150) de twins)

(http://s19.postimg.org/g9mkf9ypf/Porsche911_AA.jpg) (http://postimage.org/)

vs.

Macheta CMC (prezentata  Aici  (http://autosworld.eu/forum/index.php?topic=3984.msg37231#msg37231)de brcosminp)

(http://s19.postimg.org/bc8zu5wqb/Photo_Grid_1404376437159.jpg) (http://postimage.org/)


Ii asteptam si pe alti posesori ai uneia din machete sa intervina in discutie.
Oricine este liber sa isi exprime punctul de vedere.
Puteti adauga si alte fotografii personale ale machetelor in argumentarea punctului de vedere.
Titlu: Re: Porsche 911 (1:18) - AUTOart vs. CMC
Scris de: ionut din Iulie 03, 2014, 02:21:37 p.m.
Imi place colajul cu varianta AA  ;)

Detin doar versiunea CMC, asa ca nu ma pot pronunta pentru amandoua. Cu toate ca macheta AA pare mai bine proportionata. N-as putea spune exact de ce am impresia asta, dar parca se apropie mai mult de aspectul masinii reale (forma jantelor, garda la sol, profilul etc).

Pe de alta parte, Porsche CMC are foarte multe detalii de mare finete, multe dintre ele lucrate in metal (grilele din fata sau cea de pe capacul motorului, stergatoarele, jantele cu 5 prezoane adevarate etc).

(http://i213.photobucket.com/albums/cc129/ionut_p/machete/porsche%20901/p1_zps166de5c1.jpg) (http://s213.photobucket.com/user/ionut_p/media/machete/porsche%20901/p1_zps166de5c1.jpg.html)
Titlu: Re: Porsche 911 (1:18) - AUTOart vs. CMC
Scris de: Remus din Iulie 03, 2014, 06:19:38 p.m.
Foarte interesanta idee, de a compara machete!

Ionut, toarna si tu niste poze daca ai, sa facem o evaluare ca lumea.

Cautam o poza din profil la cea visinie a lui Twins, dar nu am gasit... Apropos de ce zicea Ionut cu proportiile un profil ar fi super, de comparat.

Faina si asta a lui brocosminp.

Eu din prima vad o mare diferenta la constructia farurilor, care la CMC prezinta o lentila cu suprafata mai mica si mai putin convexa, insa cu ornamente cromate de jur imprejur mult mai bogate. La AA acestea par mai discrete (si pentru mine mai credibile, insa vorbesc ca profanul).

Mi-ar place sa vad cum arata grila spate la CMC, avand in vedere ca cea de la AA este super realizata.

Numai Ionut ne poate lamuri, cu niste poze DIN ALEA de ale lui. ;D

Titlu: Re: Porsche 911 (1:18) - AUTOart vs. CMC
Scris de: TzucuNY din Iulie 03, 2014, 06:22:18 p.m.
Cu toate ca macheta AA pare mai bine proportionata. N-as putea spune exact de ce am impresia asta, dar parca se apropie mai mult de aspectul masinii reale (forma jantelor, garda la sol, profilul etc).
Văd și eu ce zici.

Sunt convins că cea de la CMC e mai detaliată, roata e perfectă, are și scrisul pe cauciuc. Dar nu știu de ce, per ansamblu, cea de la AA arată mai bine (or fi și pozele de vină).
Titlu: Re: Porsche 911 (1:18) - AUTOart vs. CMC
Scris de: Mihai din Iulie 03, 2014, 07:27:59 p.m.
cele doua machete nu au nici-o legatura una cu alta . Autoartul este ok pe exterior si are proportii frumoase iar culoarea este reusita. Nu am verificat si masurat detaliile caroseriilor dar puse una langa alta sunt din alt film. Este ca si cum am compara Bucurestiul cu Parisul. Tot orase sunt :) . Autoartul cred ca era la jumatate de pret fata de acest CMC , dar in mod paradoxal Porschele CMC este in continuare un model accesibil fata de alte modele ale lor. Daca la exterior seamana, la interior nu avem ce compara. CMC-ul este net superior si cine are acasa un CMC si un Autoart stie ce le diferentiaza (suspensii , directie, materiale ,vopsea de calitate, grile metalice ,etc) . Mai sunt si Autoarturi frumos lucrate -modele mai vechi-precum Jaguarul XJ13 1/18 , dar destul rare. Autoartul scoate in general machete frumos finiosate la exterior, dar pline de plastic ieftin la interior. CMC -urile au mult metal si piele precum si alte materiale ,care la o atenta inspectie te lasa uimit . Ex: Inauntrul rezervorului de benzina la cmc exista trei sau doua bucatele de piele ,care se suprapun peste rezervor asemenea masinii reale , iar antena  radio este telescopica :)


(http://i1217.photobucket.com/albums/dd392/mihaimp/DSC_0278-3_zpse0f2f5a1.jpg) (http://s1217.photobucket.com/user/mihaimp/media/DSC_0278-3_zpse0f2f5a1.jpg.html)


(http://i1217.photobucket.com/albums/dd392/mihaimp/DSC_0275_zps126dc1f8.jpg) (http://s1217.photobucket.com/user/mihaimp/media/DSC_0275_zps126dc1f8.jpg.html)


(http://i1217.photobucket.com/albums/dd392/mihaimp/DSC_0231_zps46375889.jpg) (http://s1217.photobucket.com/user/mihaimp/media/DSC_0231_zps46375889.jpg.html)
Titlu: Re: Porsche 911 (1:18) - AUTOart vs. CMC
Scris de: twins din Iulie 03, 2014, 08:01:14 p.m.
Si eu sunt de parere ca din punct de vedere al detaliilor interioare si a materialelor folosite CMC e lider.
Cu toate acestea, imi plac si machete ale altor producatori, poate si din cauza ca nu toate pot fi gasite la CMC.
Titlu: Re: Porsche 911 (1:18) - AUTOart vs. CMC
Scris de: ionut din Iulie 03, 2014, 08:25:09 p.m.
A! Si sa nu uitam portbagajul de la Porsche CMC. Este - de departe - unul din cele mai spectaculoase pe care le-am vazut. Este capitonat cu un fel de mocheta detasabila cu fete din materiale diferite - pe o parte vinilin, pe cealalta catifea. Un detaliu foarte simpatic - partea din vinilin se constituie intr-un soi de tiv al partii de catifea, impresia vizuala este excelenta (imi trebuie o poza si n-am). Mocheta este flexibila si profilata pe forma concava a portbagajului. Aceasta mocheta se poate detasa pentru a descoperi dedesubt compartimentul rotii de rezerva si multe alte detalii (rezervorul, cablaje de la sistemul de incalzire etc).
Titlu: Re: Porsche 911 (1:18) - AUTOart vs. CMC
Scris de: Remus din Iulie 03, 2014, 09:52:33 p.m.
Mda... Deci, ca in orice domeniu e creatie, detaliul face diferenta. Din ce zice Mihai mai sus, pana la urma diferenta de pret (dubla) se reflecta in cantitatea (cel putin dubla, imi dau seama) de detalii, gen prezoane detasabile, antena telescopica, mocheta asta din portbagaj descrisa de Ionut.

Se pare ca CMC "rules".

Insa, intr-o vitrina Autoartul lui Twins pare super frumos! E o macheta reusita, care contribuie pozitiv la o colectie.
Titlu: Re: Porsche 911 (1:18) - AUTOart vs. CMC
Scris de: andrei006 din Iulie 03, 2014, 10:32:24 p.m.
Vad ca multi sunt de parere ca autoart-ul e mai bine proportionat, dar mie imi pare exact invers. Modelul autoart are garda la sol prea joasa si astfel pare mai lat si mai apropiat de modelele din zilele noastre. Presupun ca de asta si multi au senzatia ca e mai bine reprezentat.
Totusi, daca studiem unpic modelul real ... vedem un porsche destul de inalt, cu roti mari si spatiu interior mic.

(http://i1309.photobucket.com/albums/s625/andrei_salgeanu/porsche-901-butzi-by-thomas-geiger_zpsa27daa91.jpg)

later edit:

pentru o mai buna imagine asupra evolutiei dimensiunii modelelor porsche ... pun o poza facuta in muzeul din stuttgart

(http://i1309.photobucket.com/albums/s625/andrei_salgeanu/DSC_1814_zpsf692cb61.jpg)
Titlu: Re: Porsche 911 (1:18) - AUTOart vs. CMC
Scris de: Remus din Iulie 03, 2014, 11:50:03 p.m.
Interesanta diagrama din muzeul Porsche.

Imi pare mie sau la CMC rotile spate sunt mai evazate decat la AA? ::) Parca au un unghi de cadere mai pronuntat.
Titlu: Re: Porsche 911 (1:18) - AUTOart vs. CMC
Scris de: brcosminp din Iulie 04, 2014, 03:35:27 a.m.
Haideti sa le luam pe rand, incepem cu profilul

(https://farm4.staticflickr.com/3922/14382051398_9e0cf83b4a_b.jpg)
Titlu: Re: Porsche 911 (1:18) - AUTOart vs. CMC
Scris de: Law din Iulie 04, 2014, 08:10:15 a.m.
Interesanta diagrama din muzeul Porsche.

Imi pare mie sau la CMC rotile spate sunt mai evazate decat la AA? ::) Parca au un unghi de cadere mai pronuntat.

asta cu rotile vroiam sa zic si eu...posibil de la greutatea machetei sa se dezaxeze!?... AA sta mai bine pe "sosea".

La CMC imi plac foarte mult farurile clare, spre deosebire de AA care sunt putin mate...si la parbriz...se vad niste reflexii de curcubeu la AA - cred ca din cauza calitatii materialului folosit.
Titlu: Re: Porsche 911 (1:18) - AUTOart vs. CMC
Scris de: Remus din Iulie 04, 2014, 08:32:00 a.m.
si la parbriz...se vad niste reflexii de curcubeu la AA - cred ca din cauza calitatii materialului folosit.

 Reflexiile sunt prezente la mai multe machete fotografiate de Twins.
Titlu: Re: Porsche 911 (1:18) - AUTOart vs. CMC
Scris de: ionut din Iulie 04, 2014, 10:53:08 a.m.
Reflexiile multicolore (cred ca e vorba de refractie, descompunerea luminii) sunt cauzate mai degraba de filtrele foto atasate obiectivului si apar la fotografii realizate din anumite unghiuri. Am observat aparitia lor atunci cand folosesc un filtru de polarizare, indiferent de macheta.
Titlu: Re: Porsche 911 (1:18) - AUTOart vs. CMC
Scris de: ionut din Iulie 04, 2014, 11:08:19 a.m.
Problema cu pozitia rotilor are legatura cu constructia modelelor, in cazul CMC articulatiile sunt mai aproape de realitate. E vorba de arcuri (lamelare) si bascule functionale, de regula metalice. E destul de complicat sa faci un astfel de angrenaj sa aiba o pozitie 100% corecta, sunt o gramada de nituri si suruburi pe acolo. In cazul altor machete, componentele articulatiilor sunt de plastic, iar suspensiile, desi functionale, nu reproduc intocmai sistemul real.

Pentru o macheta care zace in vitrina ai zice ca nu e mare lucru daca are sau nu astfel de detalii, dar un produs premium se detaseaza si prin felul in care este conceput si fabricat prin zone mai putin vizibile. E o placere de fapt sa studiezi astfel de machete si sa constati ca imita asa de bine realitatea.
Titlu: Re: Porsche 911 (1:18) - AUTOart vs. CMC
Scris de: ksm din Iulie 04, 2014, 11:25:35 a.m.
Ionut, ai perfecta dreptate! Dar! Nu e tocmai placut sa primesti o macheta cu defecte gen inclinatia rotii gresita etc
Titlu: Re: Porsche 911 (1:18) - AUTOart vs. CMC
Scris de: twins din Iulie 04, 2014, 12:00:38 p.m.
si la parbriz...se vad niste reflexii de curcubeu la AA - cred ca din cauza calitatii materialului folosit.

Efectul de curcubeu care apare in unele din fotografiile mele este rezultat in urma utilizarii unui filtru de polarizare si nu din cauza calitatii materialului folosit de Autoart la parbriz.

Mai demult, imi placea sa folosesc acest filtru cand fotografiam machetele, pentru a elimina reflexia luminii de pe caroserie si evidentierea/accentuarea culorii reale a machetei si uneori pentru a se vedea interiorul machetei (transparenta parbrizului). In prezent il utilizez doar la fotografia de exterior sau daca fotografiez masini reale.

Reflexiile pot ajuta sau pot dauna unei imagini. Depinde ce ne dorim de la ea, ce vrem sa aratam si ce nu, ce vrem sa vedem si ce nu. De obicei suprafetele lucioase au cele mai multe reflexii.


Titlu: Re: Porsche 911 (1:18) - AUTOart vs. CMC
Scris de: Law din Iulie 04, 2014, 12:09:05 p.m.
si la parbriz...se vad niste reflexii de curcubeu la AA - cred ca din cauza calitatii materialului folosit.

Efectul de curcubeu care apare in unele din fotografiile mele este rezultat in urma utilizarii unui filtru de polarizare si nu din cauza calitatii materialului folosit de Autoart la parbriz.



ms de explicatie....am mai vazut astfel de efecte in alte poze (nu doar ale tale) si am dedus ca e de la material care nu e foarte transparent/calitativ.

Titlu: Re: Porsche 911 (1:18) - AUTOart vs. CMC
Scris de: Remus din Iulie 04, 2014, 12:40:41 p.m.
Ionut, ai perfecta dreptate! Dar! Nu e tocmai placut sa primesti o macheta cu defecte gen inclinatia rotii gresita etc

Nu nu , dimpotriva, pentru mine inclinatia rotii e mai aproape de realitate! Asa erau ele de fapt!! Well done, CMC.
Titlu: Re: Porsche 911 (1:18) - AUTOart vs. CMC
Scris de: ksm din Iulie 04, 2014, 02:24:54 p.m.
Ionut, ai perfecta dreptate! Dar! Nu e tocmai placut sa primesti o macheta cu defecte gen inclinatia rotii gresita etc

Nu nu , dimpotriva, pentru mine inclinatia rotii e mai aproape de realitate! Asa erau ele de fapt!! Well done, CMC.
nu ma refeream la Porsche-ul de fata, ci la Bugatti-ul Atlantic pe care il detin, si care are o roata stramba :(
Titlu: Re: Porsche 911 (1:18) - AUTOart vs. CMC
Scris de: andrei006 din Iulie 04, 2014, 04:27:37 p.m.
Ionut, ai perfecta dreptate! Dar! Nu e tocmai placut sa primesti o macheta cu defecte gen inclinatia rotii gresita etc

Nu nu , dimpotriva, pentru mine inclinatia rotii e mai aproape de realitate! Asa erau ele de fapt!! Well done, CMC.
nu ma refeream la Porsche-ul de fata, ci la Bugatti-ul Atlantic pe care il detin, si care are o roata stramba :(

Defecte pot sa apara si la cele cu un sistem mult mai simplu. Eu am returnat 2 cmc-uri inapoi pentru diferite motive si nu au fost probleme. Presupun ca asa era cel mai indicat si in cazul tau.
Titlu: Re: Porsche 911 (1:18) - AUTOart vs. CMC
Scris de: Miria din Iulie 04, 2014, 10:32:52 p.m.
Eu detin modelul de la Autoart.Cei drept mi se pare mai cinstit ca si pret decat cel facut de CMC.Acum poate fi si vb vulpea ce nu ajunge la struguri spune ca sunt acrii.Nu ma joc cu suspensia,nu ii desfac rotile, in rest pot sa spun ca in vitrina si acest Autoart poate face cu brio CMC-ului la un pret infinit mai mic.
(http://i1306.photobucket.com/albums/s572/Miria_medicaldiecast/1040239_10151486668888479_80963272_o_zps34a927b9.jpg)
(http://i1306.photobucket.com/albums/s572/Miria_medicaldiecast/966281_10151482661763479_633437374_o_zpsbd89cc71.jpg)
Titlu: Re: Porsche 911 (1:18) - AUTOart vs. CMC
Scris de: mirci din Iulie 06, 2014, 11:09:01 p.m.
Iata si noile fotografii ale CMC ului bleu.

http://autosworld.eu/forum/index.php?topic=3984.msg37448#msg37448
Titlu: Re: Porsche 911 (1:18) - AUTOart vs. CMC
Scris de: Remus din Iulie 06, 2014, 11:27:04 p.m.
Frumos tare si pe albastru.
Titlu: Re: Porsche 911 (1:18) - AUTOart vs. CMC
Scris de: brcosminp din Iulie 08, 2014, 10:14:52 p.m.
Remus, n-am avut posibilitatea de a alege, insa cred ca daca as avea-o as merge pe crem, am o afinitate pentru culorile deschise, cred ca scot in evidenta mai multe detalii legate de forma ... culorile inchise sunt mai pretentioase/misterioase ...
Miria, ai punctat corect, daca doresti un model de vitrina, AA ar fi alegerea fireasca si pentru mine. Pentru un model "exquisite" insa, recomand CMC si de aici pleaca discutia despre cat esti dispus sa platesti pentru detalii.
Titlu: Re: Porsche 911 (1:18) - AUTOart vs. CMC
Scris de: brcosminp din Iulie 08, 2014, 10:29:43 p.m.
Detalii de genul: preferi stregatoare turnate dintr-o bucata si aplicate corect pe parbriz - AA sau aruncate la un unghi confortabil (care sa nu presupuna mularea pe curbura parbrizului) insa realizate din metal, din piese separate, articulatie functionala brat/stergator, si lama cauciuc separata gen CMC ...
Titlu: Re: Porsche 911 (1:18) - AUTOart vs. CMC
Scris de: brcosminp din Iulie 08, 2014, 10:45:14 p.m.
Am avut si am in continuare dubii legate de reprezentarea grilei claxonului ce vine in prelungirea semnalelor fata: la AA e mai lunga, la CMC mai scurta. Din pozele modelelor reale nu am putut sa imi formez o parere clara, credeti ca difera din cauza unghiului pozelor sau au existat versiuni diferite ?
Titlu: Re: Porsche 911 (1:18) - AUTOart vs. CMC
Scris de: Miria din Iulie 08, 2014, 11:39:50 p.m.
Si tu ai punctat f bine Cosmin, ce sa zic daca as avea o colectie restransa de machete, da, m-ar interesa si aceste chichite gen treaba cu stergatoarele cu lama de cauciuc.Dar cum am o colectie destul de numeroasa de machete plus imi tot doresc cate ceva, prefer ca banii sa ii investesc  in alte machete.Acum daca imi place un anumit model si il face doar CMC, nu am de ales si il cumpar de la CMC,daca un model gen acest Porsche il face si Autoart si CMC, le compar bine si aleg ce ma ajuta la buzunar mai bine pentru a imi putea cumpara si alte machete.Regula aceasta nu se aplica si pentru machete gen Maisto, Bburago sau alte marci lowcost.
Titlu: Re: Porsche 911 (1:18) - AUTOart vs. CMC
Scris de: Remus din Iulie 09, 2014, 09:26:49 a.m.
Parerea mea este ca de la un punct, o colectie mare devine o entitate puternica si prin numarul machetelor. Cand te uiti la un perete plin de machete la 1/18, esti lovit in cap instantaneu, nu mai stai sa te uiti ca e CMC sau AA. Aici ii dau dreptate lui Miria.

Eu am o colectie de gunoaie R12. Ele nu sunt nici CMC, nici macar Minichamps. Sunt niste amaraciuni de Solido, sau Norev la 1/43. Dar numarul lor plus ideea comuna care le leaga face ca intregul ansamblu sa fie puternic (macar vizual!). Este colectia mea si sunt mandru de ea. La fel si cu AA-ul asta in discutie.

Asta nu inseamna ca nu ma impresioneaza enorm detaliile la CMC! Este incredibil la ce nivel de calitate sunt facute - o placere in a le studia individual.
Titlu: Re: Porsche 911 (1:18) - AUTOart vs. CMC
Scris de: ionut din Iulie 09, 2014, 11:24:51 a.m.
Pentru a intari ce zici tu, si eu sunt de parere ca exista machete si exista colectii. O colectie, o vitrina, un "perete plin"  de machete pot sugera lucruri pe care un model, luat individual, cu oricate detalii extraordinare, nu le poate exprima. Cand admiri o colectie intreaga poti sa-ti dai seama de intreaga poveste a unui model (cum e cazul tau), a unei marci, istoria unei perioade, de evolutia masinilor de competitie de-a lungul anilor sau de multe alte lucruri.

Treaba mai nasoala e cu peretele ala plin, in special la 1/18, mai precis faptul ca la un moment dat iti trebuie mai multi pereti. Ma gandesc serios in ultima vreme sa-mi restrang colectia la un numar limitat de modele (de preferat premium).
Titlu: Re: Porsche 911 (1:18) - AUTOart vs. CMC
Scris de: Remus din Iulie 09, 2014, 11:34:42 a.m.
Ma gandesc serios in ultima vreme sa-mi restrang colectia la un numar limitat de modele (de preferat premium).

Hm... Am o solutie mai rapida: divort. ;)

Si ai scapat de probleme. ;D
Titlu: Re: Porsche 911 (1:18) - AUTOart vs. CMC
Scris de: Mihai din Iulie 09, 2014, 03:19:21 p.m.
Eu am trecut prin aceasta perioada de care spune Ionut si-l inteleg .
Am avut acum 3 ani spre 250 de modele si-mi luam machete 1/18 destul de des. Am constatat insa ca nu as avea niciodata un spatiu mare pt ele si m-am hotarat sa raman cu cateva modele de calitate, in special CMC -uri . Pentru o colectie 1/18 de vreo 200 de modele ai nevoie de o intreaga camera cu 2 vitrine mari ,ca sa nu mai zic ca este un sac fara fund aceasta pasiune.

In prezent m-am vindecat si am vreo 30 de modele iar ritmul este de 3-4 /an :)

Poate cu colectia de bugattiuri CMC o sa mai fac o exceptie ...inca nu stiu