Autor Subiect: Cord 812 Supercharged 1937 - Signature Models scara 1:32  (Citit de 1061 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

nick

  • Vizitator
Cord 812 Supercharged 1937 - Signature Models scara 1:32
« : Martie 01, 2015, 10:37:52 p.m. »
Dragii mei,
Iata ca dupa o pauza mai mare, revin din nou cu postari ale jucariilor din colectia mea 1/32.
Astazi voi face o prezentare a unui model super-frumos de masina, adica Cord 812 Supercharged din 1937.
Macheta este produsa de Signature Models la scara 1/32 si este chiar frumusica. Nu exceleaza in detalii, insa mie imi place foarte mult. Enjoy!
 
Cord 810 (și modelul conex 812) a fost un automobil produs de Cord Automobile, divizie a Auburn Automobile Company în 1936 și 1937.
Aceasta a fost prima masina americana cu tractiune fata proiectata și construita cu suspensie față independentă. Acest model a urmat modelelor Citroen Traction Avant 1934 și Cord L-29, ambele avand, de asemenea, tracțiune față.
810/812 a fost, de asemenea, primul model american care a oferit o noutate pe piata, farurile ascunse.
Istoria modelului:
Stilul lui Cord 810 a fost opera designerului Gordon M. Buehrig și echipei sale de stilisti, care a inclus tineri ca Vince Gardner și Alex Tremulis. În timp ce aceasta era prima masina americana cu tractiune fata cu suspensie față independentă, ea a avut o punte spate arhaica cu arcuri spate semi-eliptice. Puterea venea de la un motor Lycoming V8 de 125 CP (93 kW), 4739 cc, acelasi ca la modelul L-29. Transmisia era semi-automata in patru trepte (trei plus overdrive) amplasata în fața motorului, ca pe un Citroen Traction Avant. Acest lucru a permis lui Buehrig să renunțe la arborele conducător și tunelul de transmisie; ca urmare, noua masina avea garda la sol atât de mică ca nu a necesitat amplasarea pragului- treapta pe caroserie. Ampatamentul era de 3175 mm.





Dupa spusele unora, conceput ca un Duesenberg și aproape lipsit de crom, modelul 810 avea balamalele de usi ascunse și balamale cu deschidere frontala la capacul de portbagaj, un plus fata de modelele existente atunci care aveau deschidere laterală a capacului portbagajului, mai obișnuite in vremea respectiva, ambele tipuri de balamale prezente pe acest Cord fiind un element de noutate in acele vremuri.



 
Modelul 810 avea aripile tip ponton, cu faruri ascunse (faruri de aterizare Stinson modificate) – Cord detinea la acea vreme o mare parte din actiunile companiei Stinson - , care dispăreau în aripi cu ajutorul unor manivele amplasate pe bord. Aceasta masina a fost prima și unica produsa vreodată care includea această facilitate.





Deasemenea, masina prezenta usa de vizitare a gurii de umplere cu combustibil și ștergătoarele de parbriz cu viteză variabilă (la un moment cand stergatoarele erau rare, iar acelea erau actionate manual). Plansa de bord includea instrumentatie completa, un vitezometru, precum și un radio standard (care nu va deveni o oferta standard in industrie decat în anii 1950).




Cele mai faimoase caracteristici ale sale a fost nasul sub forma de "sicriu" si grila curbata, un produs al dorinței lui Buehrig de a nu avea o grila convenționala.
Masina a facut senzatie la debutul Salonului Auto de la New York in noiembrie 1935.




Supraalimentarea a fost pusa la dispoziție pe modelul 812 din 1937. Modelele 812 supraalimentate se distingeau de modelele 812 cu aspiratie normala prin amplasarea geniala a tevilor de esapament externe cromate montate pe fiecare parte a grilei si capotei motorului. Cu turbină, puterea a crescut la 170 de cai.
Problemele timpurii privind fiabilitatea, inclusiv alunecarea din viteze și dispozitivul de blocare a vaporilor de combustibil, au mai temperat entuziasmul inițial. Deși majoritatea noilor proprietari iubeau masinile lor elegante si rapide, numarul de dealeri s-a redus rapid.
Modelele 810 din 1936 nevândute si stocate au fost re-numerotate și vândute ca fiind modelul 812 din 1937.
În 1937, după producerea a aproximativ 3000 din aceste masini, Auburn a încetat producția de Cord. Un singur prototip Cord 1938, cu modificări la detaliile grilei si capacului transmisiei a fost construit si a supravietuit pana in prezent.
Revigorarea:
Designul modelului 810/812 a fost re-comercializat aproape imediat, în 1940, în vremea in care companiile auto Hupmobile și Graham Paige aflate in dificultate încercau sa economiseasca bani, și sa se revigoreze, folosindu-se de aceleasi matrite pentru caroserie. Cu excepția similitudii lor cu Cord 810, sedan-urile lor de 4 usi, Hupp Skylark (Ciocârlia) și Graham Hollywood, nu erau la fel de remarcabile. Farurile retractabile erau inlocuite de faruri normale simple, și puterea venea de la un design standard motor fata- tractiune spate. In jur de1900 de unitati au fost construite înainte de incetarea productiei, în toamna anului 1940.
Între 1964 și 1970, alte două încercări s-au făcut pentru a reproduce designul original Buehrig pentru o producție limitată. Ambele companii din Tulsa, Oklahoma au întrerupt imediat producția în mijlocul dificultăților financiare.
Date tehnice:
Lungime 4966 mm
Latime 1803 mm
Înălțime 1524 mm
Greutate 1,860 kg)
Garda la sol 229 mm
Putere-125 cp
Frane pe tamburi de 12 toli (305 mm)
Suspensie independenta fata cu brate de ghidare, arcuri lamelare și amortizoare cu frecare.

« Ultima Modificare: Martie 01, 2015, 10:39:52 p.m. de nick »