Autor Subiect: Despre eventuali producatori de machete in Romania  (Citit de 4444 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline eugen6215

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 201
Despre eventuali producatori de machete in Romania
« : Februarie 14, 2015, 12:41:49 p.m. »
Oare in tara nu se poate gasi o firma care sa inceapa productia de machete sau macar sa porneasca un kit de Dacie, Lastun, Tico,Oltcit, ceva masina produsa in Romania?Ar fi chiar asa de complicat, pentru ca profit ar scoate sigur la cati doritori ar fi?Scuze daca sunt naiv!
« Ultima Modificare: Februarie 14, 2015, 08:21:26 p.m. de nick »



nick

  • Vizitator
Re: Despre eventuali producatori de machete in Romania
« Răspuns #1 : Februarie 14, 2015, 07:09:21 p.m. »
Oare in tara nu se poate gasi o firma care sa inceapa productia de machete sau macar sa porneasca un kit de Dacie, Lastun, Tico,Oltcit, ceva masina produsa in Romania?Ar fi chiar asa de complicat, pentru ca profit ar scoate sigur la cati doritori ar fi?Scuze daca sunt naiv!
Eugen,acesti distribuitori din Romania nu au nici cea mai mica experienta in acest domeniu. La ce te astepti, la minuni?... Sa fim seriosi... Birourile lor gem de pitipoance!...

« Ultima Modificare: Februarie 14, 2015, 08:22:26 p.m. de nick »

Offline eugen6215

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 201
Re: Despre eventuali producatori de machete in Romania
« Răspuns #2 : Februarie 14, 2015, 07:23:58 p.m. »
Eu ma refeream la producatori nu distribuitori.Ce d-zeu poate fi asa complicat sa proiectezi si sa produci niste machete?Tara asta a construit masinile 1:1 plus multe altele.Avem colegi care se ocupa cu tuning, cred ca e mai greu decat productia de la 0.Nu stiu care sunt implicatiile legale privind drepturi de autor, dar nu-mi vine sa cred ca pt un model exclusiv romanesc-cum ar fi OLTCIT sau LASTUN-ar fi probleme deosebite(poate pt ca nu mai ai cui sa-i ceri acceptul).Si cred ca si astea ar avea succes.
« Ultima Modificare: Februarie 14, 2015, 11:16:23 p.m. de nick »

nick

  • Vizitator
Re: Despre eventuali producatori de machete in Romania
« Răspuns #3 : Februarie 14, 2015, 08:19:44 p.m. »
Eu ma refeream la producatori nu distribuitori.Ce d-zeu poate fi asa complicat sa proiectezi si sa produci niste machete?

1. Nu ar avea experienta in domeniul producerii machetelor.
2. Toti,dar absolut TOTI patronii din Romania se asteapta sa aiba castiguri colosale peste noapte... Avand aceasta mentalitate, nu vor investi in productia de machete,ci in ce se cumpara repede si mult, adica industria agro-alimentara si in industria textila... Mentalitatea asta nu exista in Occident, unde o afacere devine viabila peste ani si ani...
3. Este destul de complicat sa proiectezi machete si matritele aferente pt producerea lor, nu este asa de usor cum ar parea la prima vedere.
4. Proiectanti buni (oameni,nu firme) de matrite nu prea mai exista prin Romania, cred...
5. Urmeaza producerea matritelor... Care producator de matrite mai exista in Romania in afara de, eventual, Urbis, daca o mai exista si asta ?
6. Care patron roman si-ar permite sa investeasca cateva sute de mii de Euro, sau 2-3milioane de Euro intr-o fabricuta de machete ? (Teren + proiect constructie hala fabrica + constructie fabrica + cumparare utilaje de injectie la joasa si medie presiune + proiectare matrite + producere matrite + angajati fabrica + reclama + taxe catre stat care te rup +,+, +,+ )
7. Cu concurenta din China nu ar rezista vreun producator roman de machete... Mana ieftina de lucru+ taxele mici din China au atras si atrag tot mai multe firme acolo...


« Ultima Modificare: Februarie 14, 2015, 11:15:59 p.m. de nick »

Offline adycoke2

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 167
Re: Despre eventuali producatori de machete in Romania
« Răspuns #4 : Februarie 14, 2015, 09:15:02 p.m. »
+licente!!!

Offline DoruD

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 75
Re: Despre eventuali producatori de machete in Romania
« Răspuns #5 : Februarie 14, 2015, 10:44:38 p.m. »

7. Cu concurenta din China nu ar rezista vreun producator roman de machete... Mana ieftina de lucru+ taxele mici din China au atras si atrag tot mai multe firme acolo...

Pai tocmai concurenta din China ar fi rezolvarea.
Ei fac aproape tot, mai putin proiectarea sau si proiectarea in anumite cazuri, asa ca nu ar fi o problema.
Cat priveste realizarea de matrite si machete la noi lucrurile nu sunt prea roz chiar daca nu sunt necesare investitii in teren, constructii si utilitati. Pentru asamblare este suficient un spatiu adaptat numarului de exemplare produse pentru o serie.
Sunt multe firme care fac matrite prin metoda electrocoroziunii dar o matrita costa in jur de 20.000 E.
Daca ar fi numai matrita ar fi o chestie dar mai este si tot ansamblul/portmatrita plus problema materialului.
Cand am spus 20.000 E m-am referit la o matrita pentru injectat plastic si nu la alt material.
O alta problema este ca cel la care am apelat pentru a face o matrita nu a putut sa ne spuna ce adeziv este ok pentru a putea lipi materialul(!!!)
Evident ca lucrurile sunt ceva mai complicate dar, in esenta, ce am scris mai sus este conform cu realitatea, cu alte cuvinte ... patite.
Imediat dupa '90 lucrurile erau ceva mai simple dar ... astazi sunt complicate.
Sunt complicate iar firmele mari care produc kituri de asamblat si-au dat cel mai bine seama de asta ca de aceea isi imprumuta matritele si apar machete numite, de catre modelisti,"reimbuteliate".
Daca nu ma insel TzucuNY spunea ca a facut comparatia intre un kit Heller si unul produs de Union si a constatat ca au aceleasi greseli de fabricatie. Daca la cei doi producatori adaugati un al treilea Wave, care are aceleasi greseli de fabricatie, atunci "qed" sau, mai pe romaneste, Heller a dat matritele la Union care le-a dat la Wave si uite asa ajungem la "reimbuteliere".
Tot legat de asta pot spune ca industria de machete chineza este foarte inventiva in materie de produse si destinatia acestora.
Lucreaza pentru firme cu renume si acolo totul este ok dar lucreaza si pentru ei.
Ce vreau sa spun?
Vreau sa spun ca o caroserie de automobil, ca tot suntem in domeniu, este trasa la indigo pentru un kit de montaj sau pentru o jucarie cu volanta.
Caz real, nu vorbesc aiurea, un Peugeot 205 T16 cumparat de pe taraba, piata Veteranilor, cu 5 lei era identic cu acelasi Peugeot 205 T16 dintr-un kit de montaj japonez.
Ma refer la caroserie.
Revenind la subiect.
Cred ca ce s-a scris in privinta castigului imediat si, daca se poate peste 100%, este cat se poate de real si de trist si constituie o piedica in fabricarea de machete la noi.
Firmele romanesti care, inainte de '90, se ocupau cu producerea de jucarii nu mai sunt.
Probabil ca in viitor o sa avem o firma in RO care sa produca machete dar cand o sa fie asta ...
Pana una alta exista o firma in RO care produce machete in colaborare cu o firma din Italia.
Nu va bucurati prea tare ca nu este vorba despre machete auto.

Bafta!
« Ultima Modificare: Februarie 14, 2015, 11:16:43 p.m. de nick »
Alpine Renault A110

Offline DoruD

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 75
Re: Despre eventuali producatori de machete in Romania
« Răspuns #6 : Februarie 14, 2015, 10:53:51 p.m. »
+licente!!!

Nu este nevoie de licente atata timp cat nu se specifica conformitatea cu originalul sau se solicita atestarea de catre producatorul modelului 1/1 certificat de conformitate.
Daca va uitati bine la machetele pe care le aveti si care nu sunt certificate o sa observati o gramada de diferente, de la dimensiuni la detalii, fata de modelul real.
Scria pe undeva ca Bburago a obtinut exclusivitate pentru modele Ferrari - probabil ca or sa aibe nevoie de certificare pentru conformitate si asta creste pretul.
Este aceiasi situatie ca la kiturile din plastic.

Bafta!
Alpine Renault A110

Offline larson

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 556
Re: Despre eventuali producatori de machete in Romania
« Răspuns #7 : Februarie 14, 2015, 11:54:47 p.m. »
Ba da, este nevoie de licenta, altfel nu ai voie sa scrii pe macheta sau sa vinzi drept macheta de Ferrari. Daca doar faci ceva asemanator cu Ferrari si  nu scri pe ea Ferrari, nu e nevoie de licenta, dar nici macheta nu iese, cel mult o jucarie.
Every day's an opportunity you don't get back, so don't blow it working.

Offline Piniuli

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 558
Re: Despre eventuali producatori de machete in Romania
« Răspuns #8 : Februarie 15, 2015, 05:57:42 a.m. »
Cine are fi intersat de asa ceva si dispunde de fonduri, nu are nici un motiv sa se apuce de facut asta in Romania. Poate doar din patiotism (dar cam prostesc). Chinezii au luat prea mult avans pe domeniul asta, nu-i mai bate nimeni. E deja traditie, au oameni care fac asta de 10-20 ani, fabrici de matrite la tot pasul, la cele mai mici preturi posibile. Insa creste pretul fortei de munca si productia se indreapta incet spre alte tari (Thailanda, Bangladesh, Laos, etc), dar nu spre Romania sau alte tari europene unde i-ar rupe cu taxele. Este tristul adevar.
Si da, producerea de machete este foarte complicata. Proiectarea si prototiparea este mult mai complicata decat in cazul un obiecte uzuale, ai nevoie fie de sculptori foarte talentati fie de 3d-uri obtinute din surse sigure (producatori de masini, scanare 3d) care respecta cu exactitate forma masinii reale.  Licentele sunt scumpe iar nerespectarea lor duce la alte probleme. De ce credeti ca jucariile de la Amercom n-au nici un logo sau nume pe masina. Pt ca n-au nici o licenta.

Offline DoruD

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 75
Re: Despre eventuali producatori de machete in Romania
« Răspuns #9 : Februarie 15, 2015, 10:45:24 a.m. »
Poate sunt gresit informat dar nu toate machetele au licenta/certificat de atestare a conformitatii. De ce ar avea?
Uitati-va la kiturile de la Fujimi.
Doar cele ce au sigla/logo Ferrari au certificat de autenticitate - de fapt o certificare a conformitatii cu modelul real - licenta daca vreti, celelalte care nu au sigla producatorului modelului real nu au certificare.
Nu cred ca in domeniul machetelor auto este altfel ca in cel al kiturilor pentru montaj sau al trenuletelor.
Va asigur ca atunci cand "Amintiri Feroviare", firma din RO, in colaborare cu ACME Italia au scos locomotivele EA 060 nu a fost nevoie de nicio licenta de la Electroputere Craiova asa cum nu a fost nevoie de nicio licenta, tot de la Electroputere, cand Tillig a produs locomotiva DA 060, cand AF + ACME au produs vagoane CFR, originalul construit la Arad, asa cum nu a fost nevoie de nicio licenta atunci cand trennet, tot din RO, a comandat la PIKO Germania, vagoane etajate CFR.
Sigur pe toate cutiile pe care vedeti logoul firmei producatoare: Ferrari, Renault, Peugeot, ... au licenta celelalte nu. De fapt nu sunt licente ci niste certificari ca machete este copia fidela sau aproape fidela a originalului fapt care se regaseste si in pretul de achizitie.
Daca ar fi altfel atunci nu am mai fi avut DA si nici Masini de vis, nici tancuri, nici avioane "la pachet"
Am in fata un kit Tamiya cu A110. Nu exista niciun logo pe cutie cu Alpine Renault iar in prospect nu scrie ca este certificat sau licentiat de cei din Dieppe.

Cu toata tehnica avansata matritele sunt tot scumpe.
Cosmin/brcocminp poate confirma ca in 2008 si 2009, in urma unui concurs, s-a incercat marea cu degetul si s-a trimis documentatia pentru realizarea unei matrite si producerea modelului. Initiativa a fost a celor de la jucarii.com.ro. Raspunsul a fost 50.000 USD pentru o matrita si nu stiu cate sute de exemplare functionale.
E mult? E putin? Nu stiu sa spun. Cert este ca s-a renuntat deoarece problemele erau ceva mai complicate cu productia ce trebuia amplasata intr-o zona libera pentru reducerea taxelor si alte chitibusuri pe care nu le stapanesc.

Sunt curios daca noile Ferrari BBurago vor avea pe cutie logo-ul Ferrari mai ales ca, din cate inteleg, au exclusivitate.
Avand exclusivitate sa vedem daca alte firme vor mai produce aceleasi modele.
Eu zic ca vor produce dar fara logo-ul ferrari si daca vor produce cum ramane cu licenta si, mai ales, exclusivitatea.



Alpine Renault A110