Coupe a la francaise s'il vous plait:
No. 9 - Renault Floride sau Caravelle:Caravelle este un automobil produs de Renault intre 1958 si 1968. In afara Americii de Nord si Marii Britanii a fost, pana in anul 1962, vanduta sub numele de Renault Floride.
Numele a fost ales ca urmare incercarii Renault de a concura cu Volkswagen Beetle cu noul lor model Renault Dauphine. In urma unei conventii a vanzatorilor auto din Florida, SUA, dealerii din State au cerut un model cabrio bazat pe Dauphine, care sa poate "rupe" o cota de piata semnificativa. Din acest motiv francezii au decis sa denumeasca noul model "Floride". Totusi acest nume a fost considerat jignitor (ar fi fost discriminate alte state din SUA in afara Floridei, nu radeti, chiar asa gandesc americanii
- o paranteza la paranteza: oare cum o ramane in cazul asta cu Chevy Tahoe si Hyunday Tucson, oare lacurile si orasele nu se simt "discriminate"?
) de catre americani si britanici (anglofoni in general). De aici denumirea de Caravelle.
Floride a fost lansata la Show-ul Auto de la Paris in 1958. O masina mica cu motor spate conceputa de Pietro Frua la Carrozzeria Ghia, utiliza sasiul si motorul de la Renault Dauphine sedan.
Caravelle a fost lansat in SUA si Canada un an mai tarziu.
Masina a fost oferita in variantele: 2+2 coupe, 2+2 cabriolet, precum si modelul "convertible" (un cabriolet cu hardtop demontabil). Floride era montat pe sasiul de la Dauphine, dar avea dimensiuni putin mai mari (un plus de 320 mm in lungime, aproximativ 10 mm mai mult in latime si 10 mm reducere a garzii la sol).
La lansare Floride folosea motorul de la Dauphine de 845cmc, 37 hp, cu 4 cilindri, racit cu apa, montat in spate. Diferenta o facea carburatorul Solex 32mm, mai bun decat Solexul de 28mm de la Dauphine. Pana in momentul posibilitatii lansarii comenzilor era deja disponibil un upgrade la motorizare: motor Amedee Gordini de 40 hp. Transmisii disponibile: 3 viteze si 4 viteze manual.
Ulterior au fost aduse imbunatatiri suspensiei (1959), a fost lansata o noua motorizare, de 956 cmc (utilizata impreuna cu platfoma Renault R8) si 48 hp si discuri de frana pe toate cele 4 roti (1962), o noua motorizare Sierra comuna cu R8, de 1108 cmc si 55 hp (1964). Ultimul upgrade a adus Caravelle la nivelul de a concura cu Triumph Spitfire 4 (macheta ce va fi prezentata ulterior), cu o mica marja de viteza si pret pentru Spitfire.
Macheta este scara 1:43, vine cu doua variante de prezentare, coupe si cabriolet (soft top cu luneta transparenta) si este produsa de Norev: