NR.47. RENAULT Estafette 1962; 1:43; SolidoUtilitara
RENAULT Estafette este un “van” de dimensiuni mici cu tractiune fata introdusa pe piata in anul 1959, folosind initial motoare Renault Ventoux racite cu apa apoi mai tarziu motoare tip Sierra, utilitarele avand multe tipuri de carosari.
Dupa teste efectuate in peste 2 milioane km.(!), lansata in iunie 1959 utilitara Renault a primit numele de Estafette de la Stafetta (din italiana) care inseamna
curier, propulsorul fiind de acelasi marime si putere ca si cel de la Renault Dauphnine.
Estafette se dorea o utilitara usoara, robusta, fiabila si economica, la lansare fiind disponibila doar in 4 culori: portocaliu, galben, gri si albastru.
In 1968 un numar de 70 utilitare Estafette au fost folosite de catre politie la Jocurile Olimpice de la Grenoble, apoi cel mai mare beneficiar al Renault pentru acest “van” a fost Compania de Servicii de Telecomunicatii din Franta (PTT).
Utilitara usoara Estafette a fost produsa in 500.000 exemplare pana in anul 1980 cand a fost inlocuita in gara Renault de catre Traffic.
Versiuni DUBITA
Estafette de-a lungul timpului:
R2130/31 in productie intre 1959-1962 avand motor de 845 cc, 32 CP(24 kW)
R2132/33/34/35 construita intre anii 1962 –1968 echipat cu propulsor de 1108 cc, 45 CP (33 kW), type 688
R2136/37 (2137 versiuni "Plateau" si "Base Carrosable" pick-up) produsa intre 1968-1980 cu motoare 1289 cc, 54 CP (40 kW), type 810
In Romania o versiune de Estafette a fost asamblata pentru Posta Romana intre 1975-1978 in cca. 842 unitati de catre producatorul Dacia, ca Dacia D6 Estafette.
Poze cu furgoneta reala:
Poze cu macheta 1:43: