Autor Subiect: La 1Q - garajul fără temă  (Citit de 9640 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline 1Q

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 192
La 1Q - garajul fără temă
« : Ianuarie 01, 2017, 11:57:26 p.m. »
Salutare. Așa cu spuneam și în prezentarea mea, colecționez minuni cu roți de ceva vreme. Primele piese de care țin minte să nu fi suferit "accidente pe covor" sunt un BMW M1 Winnebago 1:43 de la Bburago și un set R5 Turbo de la Corgi Juniors (1:43 și 1:64 cred) - încă le am în stare foarte bună și, cine știe, poate își vor găsi locul și aici în topicul dedicat. Încă nu am reușit să îmi stabilesc o tematică, o scară anume sau alte criterii de colecționare. Pur și simplu inima dictează, eu doar încerc să țin pasul cu ea. Totuși în ultimii ani se pare că am reușit să dedic "timpul" celor de la Ford (poate și pentru că în viața 1:1 sunt strâns legat de această marcă).

Voi începe - cum altfel - cu un model care îmi este foarte aproape de suflet deoarece aproape în fiecare zi ne luptăm prin traficul din și din afara Bucureștiului împreună:

- Ford Mondeo Mk3 pre-facelift - Minichamps










Offline OLECO

  • Global Moderator - Membru Fondator CCMAR
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14922
  • OLECO ESTE UNIC !
Re: La 1Q - garajul fără temă
« Răspuns #1 : Ianuarie 02, 2017, 01:11:24 a.m. »
Frumoasa macheta si destul de bine redata. O doream si eu candva in colectia personala, dar acum, nu mai are asa mare prioritate. ::)

Offline 1Q

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 192
Re: La 1Q - garajul fără temă
« Răspuns #2 : Ianuarie 02, 2017, 12:35:17 p.m. »
Ford Sierra RS Cosworth WRC [1989][Trofeu + Corgi] – 1:43

Colin McRae – probabil unul dintre cei mai iubiti piloti de raliu, a strans in decursul carierei 25 de victorii in WRC dar a avut si multe evenimente din care a iesit, de fiecare data, in picioare. Nascut in august 1968, a crescut cu miros de ambreiaj incins si sunet de motoare datorita in primul rand tatalui sau, Jimmy McRae – de 5 ori castigator al British Rally Championship. Cum aschia nu sare departe de trunchi, Colin reuseste performanta de a deveni primul britanic campion WRC in 1995. In 1996 si 1997 pune din nou umarul si echipa sa de atunci, Subaru Wolrd Rally Team, castiga titlul la constructori.
Din pacate Colin ne paraseste cazand victima unui accident stupid de elicopter, pe care chiar el il pilota, chiar in apropierea casei sale. Septembrie 2007 a fost o luna neagra pentru motorsportul mondial.

Masina: sub inmatricularea D541 UVW se “ascundea” un naravas Ford Sierra RS Cosworth de Grupa A. Masina a fost alergata mai intai de Jimmy, tatal lui Colin. Va invit sa o admirati in clipurile urmatoare pilotata de senior:

http://www.youtube.com/watch?v=ZmcWUoj93YQ
si
http://www.youtube.com/watch?v=Oy3BtX-HqlE

Cu un motor de 2000cm3 dar ajutat de un turbocompresor, Sierra punea la bataie 350CP pe puntea spate, fiind o masina deloc usor de manevrat pe probele speciale ale WRC.

Lombard RAC Rally 1989 – de la extaz la agonie.
Pana la momentul raliului Lombard RAC Rally 1989, Colin alergase pe o masina de Grupa N. Din pacate puterea prea mare si lipsa franelor corespunzatoare, si chiar a unui sasiu competitiv, nu l-au ajutat sa obtina punctele dorite. A fost asadar necesara trecerea la monstrul de Grupa A, pilotat si de tatal sau. Din pacate debutul pe masina in raliul de acasa nu s-a terminat fericit, Colin a scos masina de pe traseu de 2 ori, ultima iesire insemnand si abandonul sau.
Voi incheia partea de 1:1 cu o intrebare pe care mi-o pun de ani de zile: de ce se prezinta modele din motorsport care nu au avut rezultate?! OK, am inteles, aici e vorba de Colin si de raliul englez. Dar Sierra cu acest livery si cu numarul 27 e aproape inexistenta si cu greu am gasit 2 poze din raliul respectiv cu aceasta masina, poze extrase de fapt dintr-o filmare de amator. Am mai adaugat, tot gasite cu greu, 2 poze cu Jimmy conducand de curand aceasta masina pentru show.





Este momentul sa trecem la

Macheta: ei bine, voi prezenta 2 machete, nu una. Cum Ford reprezinta partea principala a colectiei mele, si cum Sierra (sub orice forma) imi este cel mai aproape de inima, nu am rezistat si am luat ambele variante. Atat cea de la Trofeu, cat si cea de la Corgi / Vanguards. Imi este greu sa decid care imi place mai mult, si la fel de greu sa decid care respecta mai mult realitatea. De aceea voi pune pozele in paralel, pentru a se putea face o diferentiere a executiei celor 2 machete.
Macheta portughezilor de la Trofeu pare a fi mai fin executata, pare a avea detalii mai multe si mai apropiate de realitate. Totusi, Corgi a lansat aceasta superba colectie dedicata lui Colin McRae si prezentarea generala a machetei o pune, cel putin pentru mine, pe picior de egalitate.









Exterior: desi ar trebui sa aibe acelasi livery, machetele au diferente notabile la capitolul reclame sau chiar accesorii. Pentru a va usura vizionarea, retineti ca Trofeu este macheta cu antena pe acoperis. Trofeu: nu are reclamele la Pirelli pe lateralele spoilerelor fata / spate. In fata rotii spate are reclama la Ford Credit, pe cand Corgi are la Gemini. Pe aripa spate Trofeu pune reclama la Ford Motorsport, Corgi nu pune nimic. Inscriptionarea pilotului si copilotului difera notabil ca font. Oglinzile sunt total diferite.







In fata numerele de inmatriculare sunt pozitionate diferit. Daca ne uitam pe pozele reale, pozitia corecta este la Trofeu. Farurile: desi ca realizare tehnica cele de la Trofeu sunt mai “curate”, personal imi plac mai mult cele de la Corgi pentru ca modul de amplasare a nitului il face sa semene cu becul din far. Stergatoarele de la Trofeu sunt mai apropiate de realitate, desi un pic cam scurte.


In spate avem cateva probleme grave. Din pacate, din nou nu stiu care dintre machete e corecta. Stopurile sunt imense la Corgi sau prea mici la Trofeu. Daca ar fi sa ma uit la RS-ul de strada, stopurile corecte sunt la Corgi (atat ca dimensiuni cat si ca forma). Cele de la Trofeu aduc mai degraba cu stopurile de la versiunea RS sedan 4x4. Stergatorul de luneta: la Corgi exista, la Trofeu nu. Nu am poze din spate cu masina reala. Teava de esapament… Ori pe stanga, ori pe dreapta, uite-asa se joaca teava… Aici este vorba iar de o scapare grosolana a producatorului care a amplasat-o gresit. Trofeu aduce o “alinare” si pune sorturi de noroi. Intre timp am edificat problemele: vizionati va rog primul film si opriti la 0:21. Avem stopurile mari ca cele puse de Corgi, dar avem toba in dreapta, ca la Trofeu. Si nu avem stergator de parbriz…


Inca o mare problema apare la poza comparativa de sus: Corgi a facut macheta mai mare. Sau Trofeu mai mica…


Interior: la interior cei de la Trofeu cu siguranta au muncit mai mult. Centurile de siguranta sunt impecabil realizate, inclusiv prinderile pe caroserie in spate. Avem si roata de rezerva vizibila prin luneta. Iar o diferenta aici: rollcage-ul. E negru sau alb?! Daca ar fi sa ma iau dupa pozele reale, cred ca este negru. Burta este aproape inexistenta la Trofeu si onorabil reprezentata la Corgi. Rotile mi se pare mult mai bine realizate la Trofeu, atat jantele (piulite, design etc) cat si discurile de frana.










Plusuri: dupa cele scrise mai sus, singurele plusuri raman ca am in colectie 2 Sierra RS Cosworth ale regretatului Colin McRae…

Minusuri: mai scriu?!

Ca sa inchei totusi intr-o nota optimista, va mai invit sa le vedeti impreuna:





Offline djmanianfs

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1761
Re: La 1Q - garajul fără temă
« Răspuns #3 : Ianuarie 02, 2017, 05:43:32 p.m. »
Frumoase Sierrele...

Offline BMD77

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2395
  • Muad'Dib
Re: La 1Q - garajul fără temă
« Răspuns #4 : Ianuarie 02, 2017, 06:19:16 p.m. »
Excelente prezentarile Ford-urilor, felicitari si spor la postari  :)!
"Nu ne oprim din joaca atunci cand imbatranim, ci imbatranim atunci cand incetam sa ne mai jucam" - George Bernard Shaw.

Offline 1Q

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 192
Re: La 1Q - garajul fără temă
« Răspuns #5 : Ianuarie 02, 2017, 08:21:26 p.m. »
Va multumesc pentru vizita si aprecieri, din pacate am putine prezentari de marimea celei de mai sus... Mai corect spus vor urma in majoritate postari cu model + poze, sper sa nu dati cu oua sau cu rosii :D

Offline 1Q

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 192
Re: La 1Q - garajul fără temă
« Răspuns #6 : Ianuarie 02, 2017, 09:03:42 p.m. »
Ford Capri Mk1 1969 - Solido 143






Offline 1Q

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 192
Re: La 1Q - garajul fără temă
« Răspuns #7 : Ianuarie 02, 2017, 09:05:08 p.m. »
Ford Capri Mk3 BTCC - Vanguards 1:43









Offline 1Q

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 192
Re: La 1Q - garajul fără temă
« Răspuns #8 : Ianuarie 02, 2017, 09:07:15 p.m. »
Ford Crown Victoria Police 1999 - Gearbox 1:43










Offline OLECO

  • Global Moderator - Membru Fondator CCMAR
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14922
  • OLECO ESTE UNIC !
Re: La 1Q - garajul fără temă
« Răspuns #9 : Ianuarie 02, 2017, 09:11:32 p.m. »
N-am auzit de acest producator, dar macheta este interesanta cu sistemul de bracare.