No.11ZIS 110 DeAgostini 1:43
In perioada ’42-’45 cand toate tarile se gandeau la razboi, Rusia a fost singura tara ce s-a gandit sa proiecteze si sa produca masini, astfel s-a decis construirea unei limuzine guvernamentale in varianta ZIS 110, o masina pentru toate persoanele importante din URSS.
Noua limuzina guvernamentala s-a decis sa se construiasca la Fabrica ZIS din Moscova, si sa poarte numele ei – ZIS – Zavod imeni Stalina.
Masina este o derivare atat estetic cat si tehnic din modelul american Packard 180, insa cu multe modificari. Dorind sa fie o adevarata limuzina, inginerii rusi au modificat motorul, ajungand la 6005 cmc si o putere de 140 CP. Aceste performante insa nu puteau fi obtinute decat cu o benzina speciala, astfel ca rusii au trebuit sa produca si un nou tip de benzina cu o cifra octanica mai mare.
Primele prototipuri au iesit din fabrica in 1944 iar pe 20 iulie 1945 au iesit primele modele de serie ZIS 110.
Dupa un atentat nereusit, rusii au decis ca aceasta limuzina sa se fabrice si intr-o varianta blindata, astfel ZIS 115 devenea varianta modifcata de 5 tone, a masinii de baza.
La astfel de masini avea acces doar marii conducatori din “tarile prietene”, preoti si politicieni, tocmai de accea nu a fost vazut prea des in Romania. O astfel de masina a fost folosita la noi ca masini oficiale atat de catre Gheorghiu-Dej cat si de Ceausescu la inceput.