No.90Dacia SupeRNova (Rapsodie) 1:43 DeAgostini
In incercarea de modernizare a automobilelor romanesti, in special Dacia, dupa expirarea liceentelor cumparate de la francezi(Renault, Citroen), constructorul de la Mioveni a decis dezvoltarea unui nou produs, care sa primeasca motorizarea de la Dacia 1310, sa dispuna de noi solutii tehnice si o noua caroserie mai atragatoare. Multe din solutiile tehnice pentru noul proiect au fost testate pe Dacia 500, ca suspensiile McPearson. Primele prototipuri erau deja gata in 1985 si au fost chiar testate cu succes, insa uzina Dacia nu a primit finantare pentru a trece la producerea in serie a noului model.
Apoi a venit revolutia, iar proiectul a fost reluat abia in 1995, cand a aparut noua Dacia sau mai bine zis Dacia Nova, denumita intern Dacia 523. Aceasta a fost fabricata pana in 1999 in diverse variante si motorizari, culminand cu puternica Nova GT.
In anul 1999 Dacia a semnat acordul de preluare cu Renault, prin care grupul francez devenea actionar al uzinelor. Datorita usurintei de adaptare a caroseriei pentru diverse tipuri de motoare, Renault a decis sa integreze in caroseria de Nova, motoarele si cutiile de viteze de pe modelul Clio. Cum caroseria a ramas tot de Nova, insa era considerata superioara prin motorizari, francezii au decis denumirea de Dacia SupeRNova, unde “R” vine de la amprenta Renault.