Autor Subiect: Istorie Oltcit  (Citit de 15801 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline DoruD

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 75
Re: Istorie Oltcit
« Răspuns #70 : Ianuarie 28, 2015, 11:29:04 p.m. »
Oltcit ...
O masina excelenta.
Nu am avut Dacia 1300, am condus si ... doar atat.
Am avut Dacia 1100 si ... 7(sapte) Oltcit - uri dintre care unul singur TRS. Toate cumparate la mana a doua si cu exceptia ultimului, care "zace" intr-o curte prin Bucurestii Noi, ce mi-a facut probleme intr-o iarna, s-a incapatanat sa porneasca, la celelalte nu am schimbat decat consumabilele si am mai facut cate o pana de cauciuc, din cand in cand. Toate sh-urile au fost "frantuzesti", niciun model cu piese romanesti.
Foarte multumit de tinuta de drum, reprize, confort - locurile din fata - fiabilitate. Este drept ca nu-l puteai demonta in drum ca pe Dacia dar nu a fost nevoie.
Regret ca ultimul rugineste asa cum regret ca am vandut Dacia 1100 in 1990 - alta masina ce a suferit cateva modificari dar este alta poveste.
La Oltcit - uri am modificat cate ceva, in general toba finala reconstruita dintr-o toba intermediara si, evident, repozitionata, iar la unul dintre ele am mers de la modificarea inclinarii volanului - sa recunoastem ca volanul statea ca la vechile 2CV, camioane si autobuze, schimbarea acestuia cu unul "sport" de productie romaneasca - iata ca am pus si ceva romanesc pe el, modificarea aripilor, schimbarea rotilor originale cu unele de R5 GT si montarea pe masina prin intermediul unor flanse adaptoare, coborarea garzii la sol si montarea unei bare stabilizatoare pe fata, si, daca nu ma insel parca am incercat sa montez un dublucorp vertical de FIAT ca sa-mi dau seama ca merge mai bine cu cel original. Cutia a ramas aceiasi, 4 trepte, fara nicio modificare.
Cred ca am pe undeva cateva poze din perioada in care modificam caroseria si cam atata. Pe vremea aceea nu exista tehnica de acuma si cand erai murdar pe maini nu prea iti ardea sa faci fotografii cu un aparat Smena, pe film, ... Mai am ceva poze cu ultimul Oltcit si daca or mai fi cu celelalte sunt pe film iar filmele sunt ... cine stie in ce cutie.
Aceleasi modificari la caroserie le-am facut, dupa 1990 - prin 1991, daca nu ma insel, la un Oltcit RM alb, parca, ce avea roti si cutie de viteze de Dacia. Evident ca lucrarile la RM nu le-am facut singur. Am fost ajutat de un foarte bun tinchigiu si de un vopsitor excelent de la un service situat undeva pe Mosilor.
Masini bune, pacat ca nu au facut modelul cu patru usi, dupa Visa sau conceptie proprie, pacat ca nu au incercat sa aduca masina la zi, sa o modernizeze sa ... faca tot ce trebuia facut ca sa ramana pe piata dar, vorba aia, "daca enteresele au vrut altceva atunci altceva avem".

Bafta!
Alpine Renault A110

nick

  • Vizitator
Re: Istorie Oltcit
« Răspuns #71 : Ianuarie 29, 2015, 09:41:36 a.m. »
Eu am avut sansa sa conduc si Dacie 1300/1310, si Dacie 1410 Sport si Dacia Nova GT (motor 1600 romanesc benzina) si Oltena Club 12 TRS.
Va spun cu mana pe inima ca niciuna dintre masinile romanesti expuse mai sus nu s-a ridicat la performantele Oltenei pe care am avut-o.
Intr-adevar, erau dureri mari de cap cu unele piese... Delcoul pozitionat aiurea era o mare problema, insa eu i-am gasit rezolvarea - am imbracat buza capacului de delcou si gurile "pipelor" de la fisele de bujii de pe capacul de delcou in cauciuc siliconic. Etuffoir-ul la mine era frantuzesc... Insa... cea mai mare problema pe care am avut-o eu a fost cutia de viteze (5 trepte), facuta, bineinteles la Dacia... Abia la a 3-a cutie de viteze m-am putut bucura cu adevarat de masina...  In rest , nu am avut absolut nici o problema (exceptand infundarea carburatorului cu gunoaie din benzina), nici macar cu vestitele axe cu came care la altii se uzau de mama focului. Aici, am avut parte, de cand am luat masina, de unul dintre mecanicii fostei echipe de raliu Oltcit, care m-a ajutat foarte mult sa rezolv cunoscutele probleme ale masinii. Omul de la bun inceput mi-a marit niste alezaje (la pompa de ulei ca sa aiba uleiul debit mai mare + la axele de culbutori pe cuvetele de unde se scurgea uleiul pe camele axelor cu came + la garniturile coada de supapa - adancire scaun in chiulasa acolo unde se vede ghidul de supapa) si modificare conicitate (unghiul conului) la  scaunele de supape si la supape. Cu aceste chestii facute la masina.... ZBURA...Niciodata nu am ramas cu masina in mijlocul drumului, defecta...
Despre mecanicii care isi bagau nasul in Oltcit:  erau mai toti varza, varza, varza! ... Cu exceptia celor care lucrau la service-ul fabricii din Craiova si a catorva din uzina care chiar stiau carte ...


Offline eugen6215

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 201
Re: Istorie Oltcit
« Răspuns #72 : Ianuarie 29, 2015, 10:09:09 a.m. »
Asta cu lipsa mecanicilor specializati in tara cred ca a fost principala problema a succesului acestei masini, poate mai mare decat piesele de schimb proaste facute in tara.

nick

  • Vizitator
Re: Istorie Oltcit
« Răspuns #73 : Ianuarie 29, 2015, 10:38:05 a.m. »
Da, ai si aici dreptate.

Offline DoruD

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 75
Re: Istorie Oltcit
« Răspuns #74 : Ianuarie 29, 2015, 05:48:29 p.m. »
Buna ziua,

Pozele promise - scanuri dupa fotografii alb/negru, film ORWO












Si "batranul" din Bucurestii Noi




Bafta!
Alpine Renault A110

Offline RUA

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2458
  • A fi om e lucru mare; a fi domn e o-ntamplare...
Re: Istorie Oltcit
« Răspuns #75 : Decembrie 04, 2017, 05:11:38 a.m. »