Oltcit ...
O masina excelenta.
Nu am avut Dacia 1300, am condus si ... doar atat.
Am avut Dacia 1100 si ... 7(sapte) Oltcit - uri dintre care unul singur TRS. Toate cumparate la mana a doua si cu exceptia ultimului, care "zace" intr-o curte prin Bucurestii Noi, ce mi-a facut probleme intr-o iarna, s-a incapatanat sa porneasca, la celelalte nu am schimbat decat consumabilele si am mai facut cate o pana de cauciuc, din cand in cand. Toate sh-urile au fost "frantuzesti", niciun model cu piese romanesti.
Foarte multumit de tinuta de drum, reprize, confort - locurile din fata - fiabilitate. Este drept ca nu-l puteai demonta in drum ca pe Dacia dar nu a fost nevoie.
Regret ca ultimul rugineste asa cum regret ca am vandut Dacia 1100 in 1990 - alta masina ce a suferit cateva modificari dar este alta poveste.
La Oltcit - uri am modificat cate ceva, in general toba finala reconstruita dintr-o toba intermediara si, evident, repozitionata, iar la unul dintre ele am mers de la modificarea inclinarii volanului - sa recunoastem ca volanul statea ca la vechile 2CV, camioane si autobuze, schimbarea acestuia cu unul "sport" de productie romaneasca - iata ca am pus si ceva romanesc pe el, modificarea aripilor, schimbarea rotilor originale cu unele de R5 GT si montarea pe masina prin intermediul unor flanse adaptoare, coborarea garzii la sol si montarea unei bare stabilizatoare pe fata, si, daca nu ma insel parca am incercat sa montez un dublucorp vertical de FIAT ca sa-mi dau seama ca merge mai bine cu cel original. Cutia a ramas aceiasi, 4 trepte, fara nicio modificare.
Cred ca am pe undeva cateva poze din perioada in care modificam caroseria si cam atata. Pe vremea aceea nu exista tehnica de acuma si cand erai murdar pe maini nu prea iti ardea sa faci fotografii cu un aparat Smena, pe film, ... Mai am ceva poze cu ultimul Oltcit si daca or mai fi cu celelalte sunt pe film iar filmele sunt ... cine stie in ce cutie.
Aceleasi modificari la caroserie le-am facut, dupa 1990 - prin 1991, daca nu ma insel, la un Oltcit RM alb, parca, ce avea roti si cutie de viteze de Dacia. Evident ca lucrarile la RM nu le-am facut singur. Am fost ajutat de un foarte bun tinchigiu si de un vopsitor excelent de la un service situat undeva pe Mosilor.
Masini bune, pacat ca nu au facut modelul cu patru usi, dupa Visa sau conceptie proprie, pacat ca nu au incercat sa aduca masina la zi, sa o modernizeze sa ... faca tot ce trebuia facut ca sa ramana pe piata dar, vorba aia, "daca enteresele au vrut altceva atunci altceva avem".
Bafta!