Autor Subiect: Istorie Oltcit  (Citit de 15802 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

nick

  • Vizitator
Istorie Oltcit
« : Iunie 21, 2014, 11:44:12 p.m. »
Dragi colegi, m-am gandit sa scriu un pic despre istoria Oltcit.
Mai précis, este vorba despre proiectele care au dus la Citroen LN, Citroen Visa si Oltcit/ Citroen Axel.
Primul proiect a fost denumit Projet Y si avea la baza platforma de Fiat 127.
Proiectul nu a dus la un model finit si s-a transformat in Projet Y2, care deasemenea nu a dus la modelul dorit.
Din Projet Y2 s-a dezvoltat Projet VD care a dus la modelele Citroen LN si Citroen Visa, pe platforma de Peugeot 104.
Tot din Projet Y2 s-a dezvoltat Projet TA, pe aceeasi platforma de Peugeot 104, care trebuia sa incorporeze motorul + CV de Citroen 2 CV si suspensii pe bara de torsiune care a dus la Projet TA1, modelul Oltcit Special.
Pentru fabrica de la Craiova a luat nastere dupa Oltcit Special, Projet TA2, care era de fapt TA1 ce avea sa inglobeze motorul + CV de Citroen GS (1129cmc, CV 4 trepte) sau motorul + CV de Citroen GSA (1299 cmc, CV 5 trepte). Evident, si suspensiile pe bara de torsiune. De aici modelele Citroen Axel 11 R/ Oltcit Club 11 R si Citroen Axel 12 TRS / Oltcit Club 12 TRS.
De observat si Projet TA Entreprise, care apare in ultima poza, din care a fost dezvoltat modelul Citroen Axel Entreprise (van - berlina fara geamurile custoda, sau laterale spate)/ Oltcit Club 11E + 12 E.





Projet Y:



Projet Y2:



Projet VD:







Projet TA:








« Ultima Modificare: Iunie 23, 2014, 09:36:02 p.m. de nick »



Offline OLECO

  • Global Moderator - Membru Fondator CCMAR
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14922
  • OLECO ESTE UNIC !
Re: Istorie Oltcit
« Răspuns #1 : Iunie 22, 2014, 03:14:27 a.m. »
Ce bine arata cu 5 usi. Nu hidosenia care au prezentat-o romanii la TIB, acel Oltcit sau Oltena... :(
« Ultima Modificare: Iunie 22, 2014, 09:47:16 a.m. de nick »

nick

  • Vizitator
Re: Re: Istorie Oltcit
« Răspuns #2 : Iunie 22, 2014, 09:29:05 a.m. »
Ce bine arata cu 5 usi. Nu hidosenia care au prezentat-o romanii la TIB, acel Oltcit sau Oltena... :(
E vorba de Oltina. Da, avea partea cu stopurile inclinate spre in afara. Trebuia sa difere fata de versiunea franceza cu 5 usi, pt ca altfel plateau licenta... Dar si aceasta Oltina a fost realizata in 2 variante...

Varianta de care spui tu:



Si varianta cealalta:




« Ultima Modificare: Iunie 22, 2014, 09:47:38 a.m. de nick »

Offline costy84

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 146
Re: Istorie Oltcit
« Răspuns #3 : Iunie 22, 2014, 10:32:48 a.m. »
Varianta in 5 usi cu spatele normal arata chiar bine. Pe un alt forum cineva zicea ca de fapt ar fi una si aceeasi masina, Oltina prezentata la targ rezultand din modificarea masinii care initial avea spatele ca modelul in 2 usi.
De care varianta frantuzeasca in 5 usi trebuia sa difere?
« Ultima Modificare: Iunie 22, 2014, 10:39:26 a.m. de costy84 »

Offline OLECO

  • Global Moderator - Membru Fondator CCMAR
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14922
  • OLECO ESTE UNIC !
Re: Re: Istorie Oltcit
« Răspuns #4 : Iunie 22, 2014, 11:30:59 a.m. »
E vorba de Oltina.
Asa, Oltina, la asta ma refeream.
« Ultima Modificare: Iunie 22, 2014, 11:46:41 a.m. de OLECO »

nick

  • Vizitator
Re: Istorie Oltcit
« Răspuns #5 : Iunie 22, 2014, 11:33:41 a.m. »
Cele doua versiuni de Oltina sunt diferite, una cu zona stopuri ca la Oltcit-ul normal. Cealalta, cu zona stopurilor inclinata spre in afara a fost prezentata la TIB.
Oltina trebuia sa difere de Projet TA, cea verde. Daca era identica, se plateau licente. Dupa cum se vede, varianta Oltina difera de Projet TA, deci a fost evitata plata licentei.
Iata si o poza cu fata Oltinei de la TIB. A se observa capota care avea alta forma in zona grilei, precum si grila mai ingusta.




« Ultima Modificare: Iunie 22, 2014, 11:36:45 a.m. de nick »

Offline costy84

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 146
Re: Istorie Oltcit
« Răspuns #6 : Iunie 22, 2014, 11:44:14 a.m. »
Trebuia sa difere de Projet TA, cea verde. Daca era identica, se plateau licente. Dupa cum se vede, varianta Oltina difera de Projet TA, deci a fost evitata plata licentei.

Pai nici cealalta varianta nu presupunea plata vreunei liceente, deoarece din cate stiu daca produci un automobil (in cazul Oltcit nu cred ca s-a folosit liceenta deoarece compania era o joint venture spre deosebire de Dacia unde Renault nu avea parte din productie/profit) si dezvolti ulterior un model derivat din acesta nu trebuie platita liceenta, in plus intre prototipul Citroen si cel de Oltcit sunt niste diferente in partea din spate asa ca nu cred ca presupunea plata liceentei. :)

nick

  • Vizitator
Re: Istorie Oltcit
« Răspuns #7 : Iunie 22, 2014, 11:46:26 a.m. »
Inca o chestie pe care as remarca-o. Uitati-va un pic la Projet VD. Stilul designului este de chiar foarte mare actualitate...
Citroen la acea vreme erau cu mult in fata altor firma europene la capitolul design. Cu designurile lor "futuriste", Citroen erau avangardisti de prima marime. Mai mult, a fost printre primele firme care au introdus electronica pe automobile la scara larga.

nick

  • Vizitator
Re: Istorie Oltcit
« Răspuns #8 : Iunie 22, 2014, 11:53:15 a.m. »
Trebuia sa difere de Projet TA, cea verde. Daca era identica, se plateau licente. Dupa cum se vede, varianta Oltina difera de Projet TA, deci a fost evitata plata licentei.
Pai nici cealalta varianta nu presupunea plata vreunei liceente, deoarece din cate stiu daca produci un automobil (in cazul Oltcit nu cred ca s-a folosit liceenta deoarece compania era o joint venture spre deosebire de Dacia unde Renault nu avea parte din productie/profit) si dezvolti ulterior un model derivat din acesta nu trebuie platita liceenta, in plus intre prototipul Citroen si cel de Oltcit sunt niste diferente in partea din spate asa ca nu cred ca presupunea plata liceentei. :)

Oltcit-ul a fost joint venture pana in 1986. Din 1986 era unic proprietar statul roman. Pe urma trebuia sa plateasca licenta daca fabrica un model nou, bazat integral pe proiectele Citroen. Statul roman a devenit proprietar al Projet TAx (TA1, TA2 si TA Entreprise) in 1986, iar piesele/ componentele au fost fabricate integral in Romania incepand cu 1986, cu exceptia planetarelor care veneau de la un furnizor din Anglia. Bineinteles ca integrarea totala a dus initial la o struto-camila, gen Oltcit Club 11 RT (Romania Total) sau 11 RM (cu planetare de Dacia 1300). Bine ca nu au fost produse mult timp... A fost o mare bulibaseala la Oltcit in perioada 1985-1987... Se produceau Oltcit Club 11 R/RL / Citroen Axel 11 R cu planetare de Franta si Anglia, Oltcit Club 11 RT/RM cu planetare romanesti... ca dracu'... si colac peste pupaza se producea si Oltcit Club 12 TRS/ Citroen Axel 12 TRS...


« Ultima Modificare: Iunie 22, 2014, 12:18:58 p.m. de nick »

Offline Miria

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 238
Re: Istorie Oltcit
« Răspuns #9 : Iunie 22, 2014, 01:40:24 p.m. »
Si tata a avut un Oltcit, dar pe spate scria Club Oltcit, pe faruri era logo ul Citroen cat si pe motor si cu o singura oglinda doar pe partea soferului,bine tata i-o pusese si pe a 2 a.