Autor Subiect: Istoria ARO  (Citit de 9522 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

nick

  • Vizitator
Re: Istoria ARO
« Răspuns #20 : Martie 25, 2014, 10:23:15 p.m. »
Democratia este pe moment lozul castigator al vremurilor pe care le traim. Jocul democratic obliga sa ne supunem vointei celor multi. Fiecare popor isi merita oamenii pe care si i-a ales. "Poporul" este cel care l-a ales pe Iliescu ... De ce ne plingem?
Mie nu. Au stat in banca lor fara sa ia atitudine fara sa faca nimi9c si au privit cum copilul lor ARO si locurile lor de munca s-au dus .... Imi aduc aminte ca un coleg a iesit la pensie in acea perioada si s-a dus la sindicatul de la ARO sa-i ajute sa-si faca un sistem eficient de paza pentru ca se fura ca in codru. L-au injurat si l-au alungat ...
Pai si liderii de sindicat erau prieteni cu directorii care furau ca-n codru...
Saracii muncitori, s-au mai facut si de ras cu donarea de sperma ca sa salveze ARO....


Offline buruceagga

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1073
  • Colectionar de LOGAN 1/43
Re: Istoria ARO
« Răspuns #21 : Martie 25, 2014, 10:23:20 p.m. »
Asa cum o fi fost ea fabrica, depasita tehnologic, a facut masini care s-au vandut ca painea calda la export...
Asa s-a intamplat si cu Oltcit-ul, care era AVANSAT tehnologic (linia de Caroserii era in proportie de 95 %automatizata, spre exemplu)... Vandut tot de catre Iliescu & Co. celor de la Daewoo... Desigur singura "buba" a Oltcit-ului era motorul romanesc de 1300 care facea probleme, insa daca se construia cu piese frantuzesti (precum erau TRS-urile pt export) era beton...
Bun ... cui trebuia sa fi vandut OLTCIT? Este stiut ca STATUL este cel mai prost ADMINISTRATOR ... vezi acum OLTCHIM sau CFR . De ce nu au cumparat bogatasii Romanii Oltcit? De ce la Pitesti un STROE si niste oameni de suflet au strins din dinti si au salvat DACIA?

Offline buruceagga

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1073
  • Colectionar de LOGAN 1/43
Re: Istoria ARO
« Răspuns #22 : Martie 25, 2014, 10:24:16 p.m. »
Democratia este pe moment lozul castigator al vremurilor pe care le traim. Jocul democratic obliga sa ne supunem vointei celor multi. Fiecare popor isi merita oamenii pe care si i-a ales. "Poporul" este cel care l-a ales pe Iliescu ... De ce ne plingem?
Mie nu. Au stat in banca lor fara sa ia atitudine fara sa faca nimi9c si au privit cum copilul lor ARO si locurile lor de munca s-au dus .... Imi aduc aminte ca un coleg a iesit la pensie in acea perioada si s-a dus la sindicatul de la ARO sa-i ajute sa-si faca un sistem eficient de paza pentru ca se fura ca in codru. L-au injurat si l-au alungat ...
Pai si liderii de sindicat erau prieteni cu directorii care furau ca-n codru...
Saracii muncitori, s-au mai facut si de ras cu donarea de sperma ca sa salveze ARO....
Pai muncitorii si-au ales liderii de sindicat ... :D :D

nick

  • Vizitator
Re: Istoria ARO
« Răspuns #23 : Martie 25, 2014, 10:24:42 p.m. »
In 80 cand sa facut fabrica de la Craiova era cea mai moderna fabrica de autoturisme din Europa de Est.
Mai mult decat atat, a fost cea mai avansata tehnologic fabrica a Citroen-ului... Foarte putini stiu asta...

Offline buruceagga

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1073
  • Colectionar de LOGAN 1/43
Re: Istoria ARO
« Răspuns #24 : Martie 25, 2014, 10:28:34 p.m. »
In 80 cand sa facut fabrica de la Craiova era cea mai moderna fabrica de autoturisme din Europa de Est.
Mai mult decat atat, a fost cea mai avansata tehnologic fabrica a Citroen-ului... Foarte putini stiu asta...
Absolut de acord. Si? Stii de ce au plecat francezii? De la Oltcit? Pentru ca romanii in loc sa aduca tabla de afara si sa prelungeasca viata matritelor au pus leucoplast pe senzorii de citire a calitatii tablei, bagau tabla de Galati care era mai putin ductila si ... matrite busite , productivitate scazuta etc.
Si dupa toate astea e de vina Iliescu ... O fi da pe Iliescu cine l-a ales?

O intrebare ... tendentioasa recunosc. Cum il cheama pe Deputatul sau Senatorul din colegiul tau ? Cine te reprezinta in Parlament stii?
Nu trebuie sa-mi raspunzi ... doar sa meditezi ... sau sa meditam cu totii caci vin alegeri  :'(
« Ultima Modificare: Martie 25, 2014, 10:40:39 p.m. de buruceagga »

nick

  • Vizitator
Re: Istoria ARO
« Răspuns #25 : Martie 25, 2014, 10:30:33 p.m. »
Bun ... cui trebuia sa fi vandut OLTCIT? Este stiut ca STATUL este cel mai prost ADMINISTRATOR ... vezi acum OLTCHIM sau CFR . De ce nu au cumparat bogatasii Romanii Oltcit? De ce la Pitesti un STROE si niste oameni de suflet au strins din dinti si au salvat DACIA?
Statul este cel mai prost administrator daca VREA EL SA FIE ASA...
Bogatasii romani nu aveau puterea financiara ca sa cumpere Oltcit-ul...
Stroe e o jigodie ordinara care a sabotat in permanenta Oltcit-ul cu cutiile de viteze proaste care erau produse la Pitesti...
Cand se facea cate un export in Argentina, Chile, Venezuela, Columbia de Oltcit-uri, Stroe le baga pe gat "la paritate" respectivilor si Daciile care erau mult inferioare Oltcit-ului...
Chiar si cu bubele de la cutiile de viteze, americanii din sud totusi nu renuntau la a cumpara Oltcit-uri, venite bineinteles la pachet cu Daciile...
Aceasta scarnavie de om nu merita titlul de "erou" al uzinei Dacia...

Offline buruceagga

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1073
  • Colectionar de LOGAN 1/43
Re: Istoria ARO
« Răspuns #26 : Martie 25, 2014, 10:32:54 p.m. »
Oltcit a disparut ... cum necum brandul DACIA exista
Asa e si in istorie jigodie nejigodie invingatorul ia totul

Statul e format din oameni alesi si promovati de noi ... ca de aia e democratie
« Ultima Modificare: Martie 25, 2014, 10:35:44 p.m. de buruceagga »

Offline buruceagga

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1073
  • Colectionar de LOGAN 1/43
Re: Istoria ARO
« Răspuns #27 : Martie 25, 2014, 10:37:19 p.m. »
Sa ne intelegem ... nu am nimic cu ARO . Prima masina pe care am condus-o in viata mea a fost ARO 240 la al batrin in unitate. Aveam 17 ani si un morcov cat casa! Prima dragoste nu se uita!!!
« Ultima Modificare: Martie 25, 2014, 10:39:19 p.m. de buruceagga »

nick

  • Vizitator
Re: Istoria ARO
« Răspuns #28 : Martie 25, 2014, 10:42:14 p.m. »
Absolut de acord. Si? Stii de ce au plecat francezii? De la Oltcit? Pentru ca romanii in loc sa aduca tabla de afara si sa prelungeasca viata matritelor au pus leucoplast pe senzorii de citire a calitatii tablei, bagau tabla de Galati care era mai putin ductila si ... matrite busite , productivitate scazuta etc.
Francezii au plecat din alta cauza... Faceau magarii financiare prin Oltcit si scoteau multi bani din Romania cu o banca din Paris, care era o "banca de apartament"... Rhodafin se numea... Pana cand s-a prins Ceausescu (sau oamenii lui de incredere care cred ca au fost doar cativa din cireada mare de securisti...) de smecherie si le-a facut vant... Oricum vroia sa le faca vant pt ca vroia sa integreze total masina in Romania. Pt ca piesele venite din import veneau in Ro la preturi destul de piperate (magariile financiare respective) fata de Franta (chiar scazand transportul lor si taxele vamale, pretul era tot mare )...
Nu are absolut nici o legatura cu tabla de Galati, care era chiar mai buna decat tabla importata din Austria la acea vreme... Matritele nu au fost busite si senzorii nu se acopereau cu leucoplast...
Productivitatea scazuta pornea de la faptul ca Oltcit-ul nu mai avea asa de multi bani sa cumpere piese pt productie... Din cauza ca, bineinteles, Citroen-ul a "umflat" cat se poate de mult investitia (construiore cladiri, echipare sectii cu utilaje, etc) de la Craiova (participatie 50-50 cu statul roman) ca sa beneficieze cat mai mult timp de scutiri de taxe.... Exact asa au facut si coreenii, pe urma cu Daewoo...



Offline buruceagga

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1073
  • Colectionar de LOGAN 1/43
Re: Istoria ARO
« Răspuns #29 : Martie 25, 2014, 10:49:45 p.m. »
Probabil ca adevarul e ca de obicei undeva la mijloc. Eu zic ca totul tine de oameni si de implicarea lor. E minunat ca in zilele de azi  intr-o tara ca Estica ca Romania mai exista nu una ci 2 fabrici de asamblare de autovehicule.  Hai sa vedem ce putem face , eu , tu .. noi la nivelul fiecaruia dintre noi sa pastram si istoria dar sa si promovam autoturismul romanesc asa cum e el acum. Omenii din spatele lui merita!