No.158GAZ M22 Volga 1:43 DeAgostini
GAZ M21 Volga, prima mașină care a purtat numele Volga, a fost dezvoltata la începutul anilor 1950. Volga a fost construita cu garda la sol înaltă (ceea ce îi conferea un anumit aspect “masiv”, spre deosebire de aspectul autoturismelor occidentale mai joase și mai alungite), suspensia robusta, motorul puternic și protecția anti coroziune au făcut-o atipica pentru anii 1950.
Volga era din punct de vedere stilistic asemănătoare cu mașinile americane ale perioadei și incorpora elemente de lux, precum bancheta fata rabatabila, bricheta electrica, calorifer, spălător parbriz și radio.
In 1959 producția GAZ cu motor cu 6 cilindri in linie a fost întreruptă Volga M21 a devenit cel mai mare si mai luxos automobil vândut oficial către cumpărătorii individuali din Uniunea Sovietica, dar prețul mare a făcut ca mașina sa nu fie accesibila pentru toată lumea.
Dimensiunea mare a autovehiculului și construcția robusta au făcut-o populară în poliție și taxi, iar versiunile cu motor V8 (denumite GAZ M23) au fost produse pentru serviciile secrete KGB. O transmisie automată a fost oferita pentru scurt timp la sfârșitul anilor 1950.
Volga M21 a fost produsa ca limuzina intre anii 1956-70 și combi intre anii 1962-70 (GAZ M22 universal).
Astăzi, ea este considerată emblematica si are fani in întreaga lume, inclusiv un numar mic în Statele Unite ale Americii.
“Volga dvadtsat adin” (“Volga 21″, în limba rusă) a fost produsa aproape la fel de mult ca și Citroen DS în Franța, și a jucat același rol în cultura rusa de automobile ajungând astfel o legenda pe roți.
A devenit depășita pentru anii 1960, ceea ce a făcut ca GAZ sa dezvolte un înlocuitor mai modern. În 1970, platforma “21” a fost scoasa din producție Cu toate acestea, până în la sfârșitul anilor 1970, piesele de schimb au fost produse de către diferite fabrici peste tot în URSS, iar unele ateliere au reconstruit “21” folosind piese de schimb, mașini uzate sau abandonate. În 1988, aproximativ 80.000 de Volga “21” fuseseră înmatriculate în URSS.