No.59VolskWagen Golf JGL 1:43 DeAgostini
Volkswagen una dintre cele mai de succes firma constructoare de masini din anii 50 – 60, desi dobandise acest succes indeosebi cu ajutorul legendarului VW “Beetle”, tot de la acest model a fost foarte aproape de faliment in anii ’70. Intreaga politica de dezvoltare a firmei si a productiei a fost axata pe acest model de succes si mici modificari asupra lui, insa cu trecerea timpul si evolutiei tehnologice, VW ramasese cu o masina veche, foarte multe fabrici de productie insa fara nici un model nou intr-atat de notabil incat sa inlocuiasca broscuta.
Conducerea VW a decis astfel cumpararea unui constructor auto mai mic NSU si reinvierea unor planuri tehnice mai vechi ale AUDI pe care le mostenise de cand cumparase Auto Union, pentru a avea acces la noi tehnologii si resurse care sa-i ofere posibilitatea dezvoltarii unor modele competitive.
In anul 1973 a fost prezentat prima data modelul Passat, care avea la baza Audi 80 care inca nu fusese lansat, iar apoi in 1974 au fost lansate inca doua modele “Scirocco” si cateva luni mai tarziu modelul VW Golf. Un an mai taziu a aparut si modelul Polo.
Cu aceasta gama de modele complet noi si performante din punct de vedere tehnologic, VW a reusit sa faca istorie in lumea automobilistica.
In functie de piete Golf a primit diferite denumiri: In SUA a fost denumit Rabbi, iar in Iugoslavia cu JGL. Prima varianta avea sigla J, apoi varianta mai echipata sigla JL, pentru ca mai tarziu urmatoarea varianta sa primeasca sigla JGL (toate fiind abrevieri de la JuGosLavia).