Autor Subiect: Classic cars (1:18) - TWINS  (Citit de 47875 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline kro94f

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 410
  • Alfa Romeo 156 | Citroen C5 | Mercedes Sprinter
Re: Classic cars (1:18) - TWINS
« Răspuns #20 : Iunie 30, 2014, 12:32:41 a.m. »
Mai aveti vreo Alfa prin colectie? Sau vreun Audi mai vechi?  :D

Offline Remus

  • Global Moderator - Membru Fondator CCMAR
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2190
Re: Classic cars (1:18) - TWINS
« Răspuns #21 : Iunie 30, 2014, 01:40:57 a.m. »
...Sau niste Ferrari-uri? Daca nu, Cobra aia e numai buna.
Cumpar masinute vechi romanesti.

Offline OLECO

  • Global Moderator - Membru Fondator CCMAR
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14926
  • OLECO ESTE UNIC !
Re: Classic cars (1:18) - TWINS
« Răspuns #22 : Iunie 30, 2014, 07:53:34 a.m. »
Continua cu ce vrei tu, ca oricum o sa le vedem pe toate... :D

Offline twins

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 102
  • Classic Cars
Re: Classic cars (1:18) - TWINS
« Răspuns #23 : Iunie 30, 2014, 01:29:06 p.m. »
Cu Maserati .  :)

La cerea lui catalinvasile voi continua cu un Maserati, iar apoi voi tine cont de propunerile fiecaruia dintre voi.

Offline twins

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 102
  • Classic Cars
Re: Classic cars (1:18) - TWINS
« Răspuns #24 : Iunie 30, 2014, 01:57:57 p.m. »
MASERATI TIPO 61 „BIRDCAGE” – ADAC 1000KM NURBURGRING (1960)
(Winners: Moss/Gurney)
MINICHAMPS



La sfarsitul anilor `50 Maserati se confrunta cu probleme de profitabilitate datorita cheltuielilor mari impuse de latura competitionala si dezoltarea acesteia. In 1957 Maserati a incetat sponsorizarea competitionala.
Depasiti de costurile dezvoltarii unei noi motorizari sau a producerii unor masini avand la baza motoare V12, Maserati a continuat sa dezvolte motorul robust de 2L cu 4 cilindrii in linie, costurile reduse permitandu-le sa creeze noi masini sport pentru echipe private.
Inginerul itlian Giulio Alfieri a creat un nou design inovativ de sasiu de forma unui grilaj tubular cu diametru redus, rigid insa foarte usor(~30 kg). Desi numit Type 60 el a primit porecla „Birdcage”  (Colivia) datorita asemanarii.
Alfieri a creat apoi o caroserie voluptuoasa care a montat-o pe revolutionarul sasiu, a amplasat motorul la un unghi de 45 de grade pentru a cobori centrul de greutate al masinii, revolutionand astfel aspectul exterior al masinilor sport din acea perioada si influentand viitoarele modele sportive.



Prototipul Type 60 (sasiu 2451) sponsorizat de fabrica, a debutat in 12 Iulie 1959 la Cupa Delamare Debauteville, unde, pilotat de Stirling Moss a reusit sa se claseze pe locul I la general. In curand Maserati a inceput sa experimenteze si alta versiune a motorului cea de 3L care a inceput sa fie livrata clientilor in noiembrie 1959.
Sasiul 2461 a fost al 11-lea produs si e considerat a fi primul Type 61 fiind echipat cu discuri de frana fata de  14 inch. In calitate de pilot si dealer auto in Miami, dl. Lloyd „Lucky” Casner – figura de legenda din istoria Birdcage, a fost un sustinator timpuriu al Birdcage-ului, cumparand prototipul uzat (sasiul 2451) pentru noua sa echipa – Casner Motor Racing Division (abreviata italieneste Camoradi).  Echipa a participat la Nassau Speed Week in Decembrie 1959 unde sasiul 2451 pilotat de Carroll Shelby s-a retras devreme din cursa dar peformanta lui Gaston Andrey in sasiul 2455 a reusit sa-l impresioneze pe Casner si l-a determinat sa mai cumpere inca 3 sasiuri : 2458, 2461 si 2464.

Sasiul 2461 s-a dovedit a fi cel mai eficient.







Livrat  in 20 martie 1960, sasiul 2461 a debutat pentru echipa Camoradi la cursa de 12 ore de la Sebring, insa din pacate, pilotul Jim Rathmann a explodat motorul in antrenamentul dinaintea cursei. Cu mult noroc, motorul a fost inlocuit la timp pentru cursa de 1000 km de la Nürburgring din 22 Mai 1960.



Pilotat de legendele motorsportului - Stirling Moss si Dan Gurney – Birdcage-ul 2461 a produs una dintre cele mai dramatice reveniri din istoria motorsportului, dupa o oprire de 5 minute la boxe in turul 20, din cauza unei conducte de ulei sparte. Dupa ce a cedat conducerea cursei, Birdcage-ul a revenit in cursa in pozitia a 4-a, in conditii de ceata deasa si burnita. La un moment dat vizibilitatea era atat de slaba incat spectatorii nu vedeau pista. Dupa o performanta epica, cu ochelarii crapati dupa ce au fost loviti de o piatra, Gurney a recuperat eroic 30 de secunde pe tura si a recastigat potitia de lider inainte de a reintra iar la boxe. Moss a reusit apoi sa-si mentina pozitia conducand Birdcage-ul spre prima victorie importanta din istorie,  una din cele doua care l-au legat definitiv pe Lucky Casner de succesul modelului Maserati Birdcage.



Triumful de la Nurburgring a fost celebrat prin aparitia modelului 2461 pe coperta revistei Autosport din 27 Mai 1960.


 


Modelul 2461 a participat si in cursa de 24h de la Le Mans 1960 , dar a abandonat datorita unor probleme mecanice. S-a clasat pe locul II la general la Grand Prix-ul Suediei in 7 august 1960, pilotata de Joakim Bonnier.



Birdcage-ul cu nr. de sasiu 2461 a fost vandut la licitatie in 17 august 2013 cu suma de 2.090.000 $.




Date tehnice masina 1:1
Ani productie:  1959-1961 (16 exemplare)
Motor: 2,9 L, 4 cilindri in linie, 2 carburatoare Weber48DC03,  250 cp (186kW)
Transmisie:  5 viteze manuala
Viteza maxima: 285 Km/h
Greutate: 600 Kg
Caroserie: spider 2 locuri
Altele: Suspensie independenta cu arcuri elicoidale la rotile fata; Discuri de frana hidraulice.
Designer: Giulio Alfieri




Macheta:

Referinta: 100 601205

Am zis ca nu dau 500 eur pe modelul CMC si ma multumesc cu acesta.
Macheta reproduce bine modelul real.
Capota spate este detasabila, la fel si roata de rezerva, rotile bracheaza, suspensii functionabile.
 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sepia


Offline ksm

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 297
Re: Classic cars (1:18) - TWINS
« Răspuns #25 : Iunie 30, 2014, 05:20:49 p.m. »
am avut si eu macheta asta si este senzationala, imi pare rau si acum ca am dat-o

Offline OLECO

  • Global Moderator - Membru Fondator CCMAR
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14926
  • OLECO ESTE UNIC !
Re: Classic cars (1:18) - TWINS
« Răspuns #26 : Iunie 30, 2014, 07:10:27 p.m. »
Modelul real nu-mi place, dar macheta DA.

Offline Remus

  • Global Moderator - Membru Fondator CCMAR
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2190
Re: Classic cars (1:18) - TWINS
« Răspuns #27 : Iunie 30, 2014, 07:29:09 p.m. »
Ma suprinde ca nu comentati vis-a-vis de asa o lectura documentata despre aceasta masina. E o incantare sa citesti asemenea informatii complete, cu poze si restul. Macheta e faina, desi cel putin pentru mine, mi-e greu sa inteleg exact cum arata partea frontala, albastrul este puternic si se cam contopeste in fundalul inchis ale pozelor, dar e clar macheta ca e piesa. Roti fine, spite, tot tacamul.

Frumos.
« Ultima Modificare: Iunie 30, 2014, 08:59:15 p.m. de remusro »
Cumpar masinute vechi romanesti.

Offline djmanianfs

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1761
Re: Classic cars (1:18) - TWINS
« Răspuns #28 : Iunie 30, 2014, 08:11:30 p.m. »
Un topic foarte bun de urmarit.
Informatii detaliate despre masina/macheta, fotografii machete de senzatie.
Nu pot sa-ti zic decat felicitari!

Offline Schumy

  • Global Moderator - Membru Fondator CCMAR
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1733
Re: Classic cars (1:18) - TWINS
« Răspuns #29 : Iunie 30, 2014, 09:31:19 p.m. »
Superb topic cu masini spectaculoase si bine alese.Felicitari pentru alegerea machetelor , fotografii si mai ales prezentare.