LAMBORGHINI URRACO RALLY (1973)
KYOSHO In anul 1973, neozeelandezul Bob Wallace - inginer, mecanic si pilot de teste de la Lamborghini, un mare iubitor al curselor auto, inspirat de Porsche Carrera RS si RSR (pe care a avut ocazia sa le testeze la uzina), a decis sa creeze o super-masina de competitie.
A folosit ca baza cel de-al III-lea treilea prototip Urraco (sasiu P250) prezentat in 1970 la Turin Motor Show. Au fost scoase scaunele din spate si inlocuite cu un rezervor de peste 50 litri modificat, diverse panouri si piese din otel de la caroserie au fost inlocuite cu altele din aliaj de aluminiu greutatea masinii fiind redusa la 900 kg.
Pentru a creste rigiditatea structurii, a fost motat un rollcage, sasiul a fost resudat si reintarit, motorul si ansamblul transmisiei au fost fixate puternic de acesta.
Au fost montate jante late Compagnolo de magneziu si legendarele anvelope Pirelli P7, caroseria suferind diverse modificari la subaripi, evazari mai largi, un spoiler frontal profund curbat, eliminarea decoratiunilor in stil venetian de pe aerisirile laterale, adaugarea ulterioara a unui gigant eleron spate, stergatorul de parbriz modificat.
A fost pastrat sistemul de suspensie McPherson si a fost dotata cu amortizoare reglabile Koni.
Motorul lui P240 a fost revizuit in totalitate rezultand un V8 de 3l, cu 4 valve, 6 viteze si o putere de peste 310 CP.
Wallace a avut ocazia sa testeze masina intr-o cursa organizata de Swiss Porsche Club in Italia pe circuitul de la Misano, unde a inregistrat timpi apropiati de cei ai unui Porsche Carrera RSR.
Wallace a parasit Lamborghini in 1974 din motive familiale si s-a stabilit in SUA, masina fiind abandonata multi ani in spatele uzinei. Intr-un final a fost salvata si restaurata iar acum apartine unui membru al Clubului Posesorilor de Lamborghini din Japonia.
In anul 2011 a fost creata o replica a acestei masini, care a fost vanduta de Legends Automotive LTD cu 40.000 Lire.
Iata un scurt filmulet din 2013 cu
Replica
Macheta:Referinta: 08444P
Macheta este o reeditare recenta din 2014 a aceluiasi model insa are in plus eleronul.
Are proiectoare escamontabile, rotile bracheaza, motor frumos reprezentat, eleronul spate este din plastic si ewte detasabil, capota fata detasabila, sistemul de suspensie nefunctional, interior dotat cu rollcage.
Imi place culoarea machetei si aspectul agresiv dat de partea frontala a caroseriei si forma blocurilor optice.
compartiment motor si interior