Autor Subiect: Garajul COMUNIST  (Citit de 24411 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline RedHorse

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 319
Re: Garajul COMUNIST
« Răspuns #110 : Ianuarie 21, 2018, 05:11:44 p.m. »
Ignac Sustala (1822–1891), infinteaza in 1950 compania Ignatz Schustala & Comp in Koprivnice (Moravia), fabricand vehicule trase de cai.
Din 1891 se numeste Nesselsdorfer Wagenbau-Fabriksgesellschaft, ocupandu-se de vehicule pentru calea ferata. Nesselsdorf este numele orasului Koprivnice in limba germana,
fiind sub ocupatia imperiului Austriac. In 1919 devine TATRA.

In 1898 este produs primul camion, un flatbed cu motor Benz iar in 1914 incep sa se produca adevaratele camioane de serie.
Modelul T813 (1967-1982) este produs si in varianta 8x8 Colosul, pentru armata, propulsat de un motor V12 (T930) care era pregatit sa functioneze cu orice fel de combustibil si sa traga pana la 100t.
Este camionul meu preferat din tot ce exista pana astazi.

https://www.youtube.com/watch?v=1c01F6MTpsE

Datorita succesului nebun la vanzarea modelului kaki, IXO a mai tras o reeditare:
TATRA 813 8x8 "Kolos" 1968 bej - IXO Models 1:43 (TRU025B)












« Ultima Modificare: Ianuarie 21, 2018, 05:15:21 p.m. de RedHorse »

Offline OLECO

  • Global Moderator - Membru Fondator CCMAR
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 15097
  • OLECO ESTE UNIC !
Re: Garajul COMUNIST
« Răspuns #111 : Ianuarie 21, 2018, 05:51:37 p.m. »
Care "succes nebun"? ;D Multi dintre cei ce au cumparat modelul kaki, nu sunt multumiti de produsul rezultat.

Offline BMD77

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2390
  • Muad'Dib
Re: Garajul COMUNIST
« Răspuns #112 : Ianuarie 22, 2018, 10:14:18 a.m. »
Frumoasa prezentarea pentru beige, felicitari Gabi! Cam prazulii scaunele, dar pana la urma arata interesant.
Eu am varianta kaki, nu prea am ce sa-i reprosez, nu are defecte de fabricatie... Am auzit ca ar fi niste inadvertente fata de camionul real, dar macheta, cel putin a mea, arata super OK, e bine inchegata, per total arata absolut super in vitrina...  ;D
"Nu ne oprim din joaca atunci cand imbatranim, ci imbatranim atunci cand incetam sa ne mai jucam" - George Bernard Shaw.

Offline RedHorse

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 319
Re: Garajul COMUNIST
« Răspuns #113 : Ianuarie 22, 2018, 02:56:01 p.m. »
In fiecare tara exista forumuri cu cunoscatori care isi analizeza modelele nationale pana la cel mai mic detaliu. Le citesc dar atunci cand o macheta este unica pe piata ma bucur ca am cumparat-o si ma uit sa nu aiba defecte de fabricatie.
Am avut modelul kaki dar l-am schimbat cu cel bej pentru a avea putina diversitate de culoare prin colectie. Poate ma razgandesc iar ;).

Offline OLECO

  • Global Moderator - Membru Fondator CCMAR
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 15097
  • OLECO ESTE UNIC !
Re: Garajul COMUNIST
« Răspuns #114 : Ianuarie 22, 2018, 05:50:38 p.m. »
Nu stau chinezii sa facă prea multe detalii. Conteaza sa semene cu modelul real cat de cat... ::)

Offline Specti

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 246
Re: Garajul COMUNIST
« Răspuns #115 : Ianuarie 22, 2018, 06:05:08 p.m. »
Nu sunt un mare admirator al camioanelor, dar Tatra 813 arata bestial si in realitate ... Felicitari pentru achizitie!  ;)

Offline RedHorse

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 319
Re: Garajul COMUNIST
« Răspuns #116 : Ianuarie 23, 2018, 05:08:19 p.m. »
Multumesc Specti. Sa nu-mi zici ca, tu mare admirator Tatra si Skoda, nu ai niciun camion de-al lor.

Offline RedHorse

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 319
Re: Garajul COMUNIST
« Răspuns #117 : Ianuarie 23, 2018, 05:10:35 p.m. »
Dupa razboi, in 1945 fabrica a fost nationalizata iar in ianuarie 1946 a fost redenumita "Tatra Narodni Podnik".

Dupa 2 prototipuri "Ambroz" (December 1946) si "Josef" (March 1947), primul model comunist, Tatra 600 Tatraplan (1946-1952), intra in productie in 1948 ca un continuator al modelului T97.
Conform altor surse au existat 7 prototipuri diferite numite generic TATRA 107.
http://auta5p.eu/katalog/tatra/t107_01.php

http://tatra-club.com


In 1951 se decide ca acest model sa fie construit la uzina Skoda din Mlada Boleslav, lasand Tatra sa se concentreze asupra camioanelor, autobuzelor și echipamentelor feroviare.
Era propulsat de un motor 4 cilindri 1952cc plasat in spate si racit cu aer.
Pana in 1952 cand rusii (CAER) au zis stop-joc s-au produs 6342 bucati din care 2100 in Mlada Boleslav.

http://www.sfgate.com/cars/myride/article/1951-Tatra-T600-4866656.php


http://www.velocetoday.com/post-war-tatra-600


TATRA 600 - 1:43 DeA Polonia: Kultowe Auta PRL-u #157




« Ultima Modificare: Ianuarie 25, 2018, 11:24:56 a.m. de RedHorse »

Offline OLECO

  • Global Moderator - Membru Fondator CCMAR
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 15097
  • OLECO ESTE UNIC !
Re: Garajul COMUNIST
« Răspuns #118 : Ianuarie 23, 2018, 05:18:12 p.m. »
Frate, macheta in linii generale imi place. Ma deranjeaza (la vaz) anvelopele. :o Au striatii asa pronuntate de parca ar echipa un vehicul tot-teren, gen Aro. Trebuiau sa fie mai finute, ca pentru modelele de strada. ::)

Offline RedHorse

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 319
Re: Garajul COMUNIST
« Răspuns #119 : Ianuarie 23, 2018, 05:27:25 p.m. »
Am facut-o de ras :) dar ramane ca are oglinzile pe usa si tampoane pe bara spate. I se v-a alatura o versiune NEO ;).
« Ultima Modificare: Ianuarie 23, 2018, 05:30:01 p.m. de RedHorse »