Alfa Romeo 8C 2900B Loungo nº230 (1947) Mille Miglia Winner 1:43 TrueScale
Ce mi s-a parut interesant e ca in 1947 a fost primul Mille Miglia postbelic, iar toate cursele Mille Miglia ulterioare,
au fost executate în sens invers, au fost extinse la peste 1.132 mile, si trec o singura data prin Bologna.
Un alt obstacol major pentru potentialii participanti, a fost deficitul de benzina si al anvelopelor.
Numai prin negocieri insistente s-au obtinut compensatii speciale de la companiile de combustibil si furnizorul de pneuri de curse, Pirelli.
Fiecare jucator a primit un rezervor complet de carburant, precum si cinci anvelope noi.
Dupa ce s-au aflat vestile, lista participantilor a crescut la 245 de masini.
Inca de la inceputul cursei s-a vazut o lupta titanica între micul Cisitalia 202 CMM, condus de Tazio Nuvolari
si mult mai mai puternica Alfa Romeo 8C 2900 B, Nuvolari obtinand un avans de opt minute, dar la întoarcerea de la Bologna,
în timp ce urca pe drumul spre Brescia, nu a mai putut face nimic pentru a compensa avantajul de cai putere al Alfei Romeo,
condusa de Clemente Biondetti, care a câstigat la o diferenta de 16 minute. Probabil ca Biondetti si colegul sau, Emilio Romano,
au stiut tot timpul ca au avut cursa în buzunar. Totusi, Nuvolari a terminat pe locul al doilea.